Tsunami zasáhlo Atlas

29. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


V průběhu dvou let má Atlas už třetí vedení. V čem bude podle vás jiné?
Nerad bych srovnával minulost s budoucností. Každopádně Atlas bude firma, kterou tvoří kompetentní a profesionální tým, ne jednotlivec. Prioritou je teď nastartovat a namotivovat celou firmu, vytvořit dlouhodobou vizi v projektu Tsunami, provést finanční analýzu služeb pomocí projektu Domestos, a to vše začít aplikovat pod hlavičkou Atlas Restart.
Co vše obnáší Tsunami?
Má za cíl očištění firmy od všech druhů neefektivit. Zahrnuje strategii, personální analýzu, kontrolu stylu práce, proces vývoje produktu nebo vedení kampaní. Jde o nosný prvek celého programu, který využívá výstupy Domestosu a rozvíjí je v Restartu. Ten znamená novou personální strukturu, personální změny a zavedení nového stylu řízení. Preferujeme manažerský styl: řízení přes segmenty. Asi to bude znít jako klišé, ale na prvním místě by měli být opravdu vždy zaměstnanci. Spokojení a motivovaní zaměstnanci vytvářejí hodnotné produkty pro klienty.
Skončí některé služby?
Pokud máme službu ve ztrátě, nemusíme se ještě nutně bavit o jejím zavření. Zamýšlíme se, zda je služba již za svým horizontem, případně jde o službu ve fázi vzestupu nebo služba potřebuje finanční injekci k dalšímu růstu. Vynesení rozsudku nad některou službou proto dnes ode mě nečekejte. Už nyní ale víme, že mnoho služeb zavírat nebudeme.
Jaké naopak dostanou zelenou?
Na každou ze služeb se díváme z pohledu návštěvnosti a výnosů. Ne vždy s sebou návštěvnost nese výnosy. Typickým příkladem je třeba freemail generující loajalitu vůči portálu obecně. Pokud ale mám shrnout několik pilířů, bavíme se o mailu, vyhledávání a informacích. A to jak ve formě výpisů z katalogu firem, tak i zpravodajského servisu. Naším cílem je, aby se na stránkách cítil komfortně jak uživatel, tak i zadavatel reklamy.
Plánujete nasadit vlastní zpravodajský projekt jako např. Centrum, nebo budete informace přebírat?
Zatím stojíme na pomyslné křižovatce v rozhodování, která z metod je správná a pro Atlas vhodná. Nabídka na trhu informací je dnes vyšší než poptávka, takže vstupovat na něj s vlastním zpravodajským projektem by nebylo zřejmě efektivní. Chceme se vymezit originálním způsobem, ale jinak.
Půjde tedy o mix vlastního a externího zpravodajství?
Budeme mít určitě z části vlastní redakci, která bude koordinovat toky informací vhodných pro naše cílové skupiny. Půjde ale spíše o otevřené zdroje typu ČTK a podobně.
Rozšíříte záběr na další cílové skupiny?
Dnes sice disponujeme bonitními uživateli, ale věkově jsou v průměru okolo 35 let. Záměrem je tedy vstup do věkově nižších segmentů a celkové rozšíření počtu uživatelů.
Čím bude Atlas pro mladé atraktivní?
První odpovědí je komunikační služba ICQ, jejímž jsme výhradním partnerem pro ČR. Vstupujeme tak do segmentu 18-25 let, v němž se nachází většina z téměř milionu aktivních uživatelů ICQ. Pracujeme na české mutaci ICQ s dalšími přidanými službami. Restart má také za cíl vytipování tzv. zlatých vajíček, jak nazýváme služby či projekty, které mají svou budoucnost teprve před sebou. Naší snahou je prokombinování efektů jednotlivých služeb, předvídání kroků uživatele a jeho vedení ke správnému využívání služeb, komunitních projektů, firemních zápisů atd.
Na cestě k navýšení počtu uživatelů zaujal Atlas nedávno snahou o započítávání čísel za server Idos, což se nesetkalo s příznivým ohlasem. Budete příště volit méně kontroverzní řešení?
Metodologicky bylo podle nás i metodologie Sdružení pro Internetovou reklamu (SPIR) vše v pořádku. Problémy nastaly u některých členů SPIRu, což vnímám jako křik těch, kteří v soutěži o přízeň Idosu neuspěli. Dnes jsme exkluzivním partnerem zmíněných jízdních řádů. Do našich čísel se ještě nezapočítávají, ale to by se mělo změnit po plném ovládnutí tohoto mediálního prostoru Atlasem k 1.8.
Jaké plánujete reklamní kampaně?
Myslím, že Atlas potřebuje rozšířit povědomí o značce. Otázkou je, zda je k tomu nutné používat klasickou reklamu nebo lze podobných efektů docílit i jinou cestou. Na určení výše případných investic a mediálního mixu proto zatím nedokážu odpovědět.
Nedávná nadměrná fluktuace v Atlasu a další vnější znaky nahrávaly spekulacím o prodeji portálu. Je to reálné?
Vzhledem k rychle rostoucímu trhu a velkému potenciálu Atlasu akcionáři kupce nehledají, mají zájem o dlouhodobé zhodnocení. Pokud se občas sám ozve zájemce o koupi, je logické, že akcionáři debatu neodmítnou. Mým úkolem je investici zhodnocovat, tedy popírám spekulace o tom, že jsem nastoupil do Atlasu, abych jej připravil na okamžitý prodej. Dnes jsme rozhodně orientováni na zkvalitňování služeb a dlouhodobý růst. Již dnes Atlas vykazuje nárůst tržeb o 35-40 %.
Což znamená podle nových odhadů až 130 milionů korun za minulý rok?
Konkrétní čísla bych zatím nekomentoval.


28obr_Duron.jpg
OMLADĺME ATLAS. Portál se podle Davida Duroně bude ucházet o přízeň mladších ročníků. Jedním z prvních taháků má být služba ICQ.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.