Jak lobbovat v EU?

22. 5. 2006 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

TITULEK50: Jak lobbovat v EU?
Zástupci zájmového sdružení evropských vydavatelů EPC se v tomto týdnu v Praze setkají s tuzemskými vydavateli. Členové EPC se postupně scházejí s vydavateli ze zemí všech nových členů EU i s poslanci za jednotlivé země v Evropském parlamentu a s představiteli jednotlivých států a parlamentů.
Hlavním cílem návštěvy je posílit vzájemnou spolupráci evropských a českých vydavatelů při lobbingu a prosazování zájmů vydavatelů v rámci Evropské unie, zejména pak v evropském legislativním procesu.
Unie vydavatelů chce proto reprezentanty EPC informovat zejména o situaci na českém mediálním trhu. Zástupci EPC budou hovořit především o probíhajících legislativních procesech, což se hlavně týká novely direktivy Televize bez hranic a s tím souvisejících otázek okolo product placementu a regulace poskytování audiovizuálního obsahu prostřednictvím internetu.
Hovořit se bude také o novele direktivy Řím II (její přijetí v navržené podobě by znamenalo, že se odpovědnost za obsah může řídit legislativou země stěžovatele; proti současnému principu odpovědnosti podle práva v zemi vydavatele), digitálních knihovnách, pluralismu, koncentraci a svobodě médií, legislativních změnách v oblasti copyrightu a o uvažovaných restrikcích v oblasti reklamy. Na žádost Unie vydavatelů bylo zařazeno také téma o záměrech EU v oblasti redukovaných sazeb DPH pro tisk.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.