TITULEK50: Jak lobbovat v EU?
Zástupci zájmového sdružení evropských vydavatelů EPC se v tomto týdnu v Praze setkají s tuzemskými vydavateli. Členové EPC se postupně scházejí s vydavateli ze zemí všech nových členů EU i s poslanci za jednotlivé země v Evropském parlamentu a s představiteli jednotlivých států a parlamentů.
Hlavním cílem návštěvy je posílit vzájemnou spolupráci evropských a českých vydavatelů při lobbingu a prosazování zájmů vydavatelů v rámci Evropské unie, zejména pak v evropském legislativním procesu.
Unie vydavatelů chce proto reprezentanty EPC informovat zejména o situaci na českém mediálním trhu. Zástupci EPC budou hovořit především o probíhajících legislativních procesech, což se hlavně týká novely direktivy Televize bez hranic a s tím souvisejících otázek okolo product placementu a regulace poskytování audiovizuálního obsahu prostřednictvím internetu.
Hovořit se bude také o novele direktivy Řím II (její přijetí v navržené podobě by znamenalo, že se odpovědnost za obsah může řídit legislativou země stěžovatele; proti současnému principu odpovědnosti podle práva v zemi vydavatele), digitálních knihovnách, pluralismu, koncentraci a svobodě médií, legislativních změnách v oblasti copyrightu a o uvažovaných restrikcích v oblasti reklamy. Na žádost Unie vydavatelů bylo zařazeno také téma o záměrech EU v oblasti redukovaných sazeb DPH pro tisk.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).