Kdo letos vyhraje Zlatý štoček?

25. 4. 2005 00:04

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

V úterý 26. dubna se uskuteční vyhlášení vítězů soutěže o nejlepší inzerát v periodickém tisku Zlatý štoček 2004 a nejlepší internetovou reklamu i.Reklama 2004.
Již v minulém ročníku došlo při hodnocení inzerátů k vyšší orientaci na účinnost tiskové reklamy a v nastoleném trendu pokračuje realizátor soutěže, Unie vydavatelů, i letos. Vedle toho je snahou posílit účast zadavatelů, a proto měli v porotě převahu zástupci komunikačních a marketingových asociací a zadavatelů inzerce. Předsedkyní poroty byla Petra PrůšováMillward Brown. Celkem se soutěžilo v deseti produktových kategoriích s největším reklamním obratem a jako tradičně nechyběla kategorie pro nadační inzeráty. Porota posoudila celkem 374 jednotlivých inzerátů, největší zastoupení měly kategorie potraviny a motorismus, silnými sektory byly ale také telekomunikace a finance.


22obr_renault.jpg ()



Hlavními kritérii hodnocení byly zejména branding (schopnost diváků rozpoznat inzerovanou značku), poutavost, zájem, srozumitelnost, významnost sdělení, novost informace, důvěryhodnost, zapamatovatelnost a odlišnost. Kritéria vycházejí ze závěrů výzkumu účinnosti tiskové reklamy realizovaného agenturou Millward Brown v roce 2003. Hodnocení inzerátů nebo kampaní probíhalo po jednotlivých komoditách, hodnotilo se dvoukolově. Do druhého kola postoupilo pět inzerátů nebo kampaní podle nejvyššího součtu hlasů porotců. Ve druhém kole porotce udělil inzerátům nebo kampaním 5 až 1 bod. V každé komoditní skupině byl pak inzerát nebo kampaň s nejvyšším součtem bodů oceněn Zlatým štočkem.
V soutěži o nejlepší internetovou reklamu i.Reklama 2004 bylo posuzováno celkem 84 jednotlivých reklam, soutěžilo se v kategoriích informační a komunikační technologie, finance, motorismus, rychloobrátkové zboží a ostatní. Hodnotící kriteria byla celkem čtyři: originálnost, nápaditost, úroveň technického zpracování (důraz na absenci základních technických nedostatků), estetická úroveň a marketingová účinnost (poutavost, srozumitelnost, rozeznatelnost značky, důvěryhodnost, přesvědčivost, zapamatovatelnost, odlišnost), hodnotilo se také dvoukolově.


22obr_Indulona-Hadice.jpg ()


22obr_kofola_citrus.jpg ()


22obr_skofin_kolace.jpg ()


Kdo to bude? Ukázka jen několika inzerátů, které letos porota také posuzovala. Je mezi nimi vítěz?

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.