Svede Blesk ženy?

29. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Proč jste se rozhodli vydávat zrovna ženský časopis? Žádný takový zatím Ringier ve svém portfoliu nemá.
Ve všech zemích, ve kterých Ringier působí, vydává vysokonákladové ženské časopisy. Na Slovensku se před časem vyzkoušelo spojení časopisu s deníkem Nový čas, což je naprosto unikátní záležitost. Přestože na slovenském trhu je situace jiná, tato synergie brandu se ukázala jako výhodná.
Vaší předlohou je tedy Nový čas pro ženy?
Ano. V průměru se ho prodává 150 tisíc výtisků, jeho prodejní cena je 9,90 Sk. Je ale třeba vzít v úvahu, že na Slovensku nebyl etablován trh levných časopisů.
U nás segment levných časopisů založila Burda, přidali se i další. Je Blesk pro ženy odpovědí na tento vývoj?
V podstatě reagujeme na vývoj v segmentu levných titulů a míříme přímo do něj.
Název Blesk pro ženy vyvolává asociace, že má něco společného s deníkem Blesk. Jsou zde kromě názvu nějaké společné prvky?
Nechceme dělat bulvární časopis, nechceme vytvářet nějakou vnitřní konkurenci Blesku. Blesk pro ženy bude ryze ženský titul. Z Blesku budeme těžit pouze brand, budeme oslovovat čtenářky Blesku, které si jej denně kupují a pro něž chceme nabídnout laskavý ženský titul, jehož motto zní „Žena radí ženám“. Nepůjde v žádném případě o konkurenci Story, Spy nebo Jackie, bude to spíše mixováno směrem ke Katce nebo Světu ženy. Kdybych měl vytyčit konkurenty, byly by to Svět ženy, Katka, Claudie a Žena a život.
Čím se chcete lišit?
Dlouho jsme hledali, v čem jedinečnost objevit. Zjistili jsme, že konkurenční tituly hojně přebírají materiály ze zahraničí. Chceme, aby náš obsah byl původní, aby byl spjat s českým prostředím, tím, co zajímá českou ženu a čím žije. Základní rubriky, které se v ženských časopisech objevují, nebudou chybět. Pokud jde o „tradiční“ témata titulů Blesku, tak jsou to věci, které sice částečně uchopíme, ale nezůstaneme u nich a budeme je rozvíjet dál.
Jak ideální čtenářka Blesku pro ženy vypadá?
Vytyčili jsme si ideální čtenářku, které je 30 let, má středoškolské vzdělání, je zaměstnaná, má rodinu, dítě a té se budeme snažit pomáhat řešit její denní problémy. Tato naše „ideální“ čtenářka je na vrcholu pomyslného trojúhelníku. Na jeho krajních bodech pak jsou čtenářky kolem 25 let na straně jedné a kolem 50 let na straně druhé. Celý obsah se pochopitelně budeme snažit zasadit do ročního období a do trendů, které jsou zrovna aktuální.
S jakým prodaným nákladem počítáte?
Máme se o co opřít, čtenářek Blesku je přes 800 tisíc. Předpokládáme, že se budeme pohybovat v prostředí Světa ženy.
To je dost velké rozpětí…
Cokoli pod 200 tisíc bude pro nás zklamání.
Víte, jaké časopisy si čtenářky deníku Blesk kupují?
Odhadujeme, že naše čtenářky si kupují levnější časopisy, že si nekupují Elle nebo Cosmopolitan, ale že si právě kupují ty tituly, které jsem vymezil jako naši přímou konkurenci. A přesně sem míříme.
Vyplácí se vůbec vydavatelství časopis za 5 Kč?
Vydavatelství se zaváděcí cena 5 Kč nevyplatí, to neskrýváme. Od začátku říkáme, že jsme sedmikorunový časopis.
Poté, co zvýšíte cenu na 7 Kč, a za předpokladu, že budete prodávat 300 tisíc, bude to pro vás rentabilní?
Sedm korun ano. Jak jsem řekl, tento projekt chceme budovat dál a podmínkou je, že se bude prodávat více než 200 tisíc výtisků. A cena 7 Kč je již taková politika, která je do budoucna finančně odpovídající, tzn. že není ztrátová. Samozřejmě počítáme s určitou náběhovou křivkou návratnosti, jako u každého nově zaváděného produktu.
Nenalomují takto nízké ceny trh? Jak dlouho to může vydržet?
Již jsem zmínil, že vznikl segment ultralevných časopisů, jež jsou opřeny o to, že netisknete 100 tisíc, ale půl milionu. Víme, že s cenou kolem sedmi osmi korun se dá ekonomicky pracovat.
Lze interpretovat zahájení Blesku pro ženy jako novou profilaci portfolia vašich časopisů?
Je to vstup Ringieru do vysokonákladových ženských časopisů.
…který bude pokračovat.
Ano.
Uvažujete o dalších projektech spojených se značkou Blesk?
Uvažujeme, to spojení se nabízí a je vyzkoušeno v zahraničí, např. Bild der Frau. Chceme nyní zavést Blesk pro ženy, protože máme pocit, že z eventuálních projektů spojených s Bleskem má největší šanci. V případě úspěchu zvážíme, jestli navážeme reakcí v podobě dalšího ženského titulu.


25_Blesk pro zeny.jpg ()


 


25_dohcevic.jpg ()
Síla značky. Kombinace velmi nízké prodejní ceny a spojení se značkou Blesk představuje podle Dušana Dohčeviće hlavní konkurenční výhodu nového titulu.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.