Revoluce v časopisech

1. 3. 2004 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Podle Thomase O. Rydera zažívají časopisy v posledních letech jedno ze svých nejtěžších období, sám označuje tuto dobu za nejtěžší v uplynulých 40 letech. Proto podle jeho názoru nastal čas, aby časopisy přehodnotily některé ze svých klíčových postojů.
Mediální svět se v posledních desetiletích změnil. Příjemci dnes mají nespočet možností volby mediálních kanálů, a aby si časopisy zachovaly své postavení, musí se údajně znovu zamyslet nad tím, jak, proč a pro koho vznikají.

Co je třeba změnit?
Časopisy mají výjimečnou schopnost komunikovat se svými čtenáři. Díky technologickému vývoji prošly podstatnými změnami a nyní je podle Rydera čas postavit se na novou frontu a rozšířit sílu časopisů na internet či do jiných digitálních formátů. To je údajně příležitost vytvořit časopisy skutečně osobní a interaktivní.
Změnit se bude muset i systém doručení předplatného. Tisk je většinou doručován přes poštovní službu. S rozmachem elektronické komunikace však budou příjmy poštovní služby rychle klesat a její náklady a ceny stoupat. Je tak třeba vyřešit otázku elektronického vydávání. Podle Rydera je nepochybné, že budoucnost práce vydavatelů spočívá v elektronickém přenosu, který bude jednodušší, rychlejší a levnější.

Nastane převrat
Vydavatelé by také měli znovu přemýšlet o ekonomických cílech. „Abychom získali kapitál, budeme muset vyrábět naše produkty levněji a účtovat za ně více. Pokud o tom pochybujete, jste na omylu,“ řekl na adresu vydavatelů.
Je třeba také přehodnotit způsob prodeje inzerce, která skýtá velké příležitosti. Ve sféře zmenšujícího se počtu sledovanosti médií rating upadá. Televize je nyní údajně zranitelná, protože ceny televizní inzerce vzrostly a díky zařízení TiVo mohou dnes diváci reklamy vynechávat.
A konečně je prý třeba změnit způsob, jakým jsou časopisecké produkty prodávány čtenářům. „Jsme ochotni platit pouze za nejnižší úrovně zákaznického servisu. Naše nejlepší zákazníky odměňujeme účtováním vyšších cen. Jsme závislí na poště, jak pokud jde o prodej, tak i v případě doručení. V tomto odvětví našeho podnikání musíme vyvolat revoluci,“ řekl Thomas O. Ryder.
Zpracováno podle časopisu FIPP


22_magazines.jpg ()
Reforma.
Časopisy mají přehodnotit své klíčové oblasti.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.