Nerozumím tomu z několika důvodů

2. 2. 2004 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.

Reklama
SDG

21_2668_Lhota David_3.jpg ()Jasně si vzpomínám na přístup Vládi Zemana (ředitel OMD Czech, pozn. red.), hájícího barvy OMD, respektive Media Direction. Odnepaměti jasně a horlivě vystupoval proti sdružením typu Target Media nebo CPM. Při jeho častých příspěvcích na toto téma – ať již na půdě AKA či jinde – poukazoval na umělost takovýchto sdružení, absenci přidané hodnoty pro média. S důrazem a apelem na samoregulaci mediální branže se snažil získat podporu, která by vedla ke zrušení, respektive neuznání těchto poolů mediálními dodavateli. Za tuhle obrovskou míru odhodlání a výdrže jsem mu vždy v duchu tleskal.
Jelikož žijeme ve světě globalizace, a to nejen na straně komunikačních agentur, ale také klientské a vlastníků médií, ledy se začaly hýbat a došlo přesně k tomu, o co OMD celou dobu usilovalo. Tedy k zániku takovýchto sdružení a vzniku nových, jedním majitelem vlastněných společností. Group Mindshare Edge (GME) a Magna Global dosáhly pozice, která zcela změnila rozložení sil na trhu a objemové postavení OMD.

Proč náhlá změna?
Právě proto, že si vážím Vládi Zemana a OMD jako kolegy zcela respektuji a považuji ji za vysoce profesionální agenturu, mě udivuje takováto radikální změna postojů. Je zcela běžné, že je třeba reagovat na změny na trhu, trendy, ale myslím, že po deseti letech propagace jednoznačného postoje tato změna působí přinejmenším podivně. Takový krok si je možné přeložit i jako nízkou míru sebevědomí, což si, pevně věřím, v OMD profíci pracující se značkou a jejími hodnotami uvědomují stejně dobře jako jejich zákazníci.
Za druhé, nyní použiji slov Vládi, co takováto „dvojkombinace“ přináší médiím? Trh už byl relativně saturovaný. Rozložení sil vychází z téměř krystalicky čistých majetkových struktur.
Za třetí. Nedokáži si představit, jak na českém trhu, kde je klientský konflikt stále často diskutovaným tématem, na tuto spolupráci reagují velcí konkurenti z řad obou agentur. Pokud jim však obě agentury nabídly výrazně kvalitativně i kvantitativně lepší podmínky, což bych na jejich straně očekával, misky vah se mohou rázem narovnat.

Krok zpět
Podle mého názoru se tímto vracíme o více než pět let nazpět. Nebo se posouváme dále na východ. V jedné malé zemi u Jadranu je celý trh rozdělen mezi dvě mediální agentury, respektive pooly či sdružení. Zdá se, že jim to tam funguje. Zatím. Otázkou je, co takovéto rozložení sil na našem trhu přinese klientům a médiím. A já začínám přemýšlet, že zvednu telefon a zavolám do Magny Global, Caratu, Médey a Starcomu a „něco“ společně vymyslíme, abychom vytvořili protiváhu umělého sdružení OMD & MediaCom. Pak zase někdo přijde po nás a bude vytvářet další protiváhu a tak to půjde pořád dál a dál…
Jak se Vám to líbí, Vláďo, klienti a média?

ředitel mediální agentury Mediaedge:cia

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.