Jak hodnotí zástupci mediálních agentur nově vzniklé časopisy?

16. 2. 2004 00:02

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Vyplývá to ze soutěže mezi mediálními agenturami, kterou M&M uspořádal právě mezi jejich zástupci. Úkolem bylo ohodnotit B2C časopisy, které začaly vycházet ve druhém loňském pololetí. Známkovalo se jako ve škole, tedy jednička nejlepší a pětka nejhorší. Hodnocena byla především schopnost zaplnit novým časopisem místo na trhu, obsahová kvalita a grafické zpracování.
Jednotlivé mediální agentury se v hodnocení časopisů v zásadě shodly. Přestože na „čistou“ jedničku by nedosáhl žádný z hodnocených časopisů, nejblíže k tomuto stupni měly Time in Praha a Golf Digest. „Zajímavý nápad s velkým potenciálem, který vyplnil neobsazené místo na trhu a vlastně vytvořil nový segment. Je velmi dobře dělaný a přináší informace na jednom místě, které bylo do té doby potřeba složitě hledat,“ hodnotí Time in Praha Filip VaněkMindSharu.
V případě časopisu Golf Digest mediální agentury ocenily vhodně zvolené zaměření na cílovou skupinu díky rostoucí popularitě golfu. „Myslím, že podobný titul může mít smysl, golf dnes již pomalu ztrácí příchuť velice snobského sportu, členská základna se zdárně rozrůstá,“ domnívá se Vít ZůbekInitiative Media.

Nepropadl nikdo, nicméně…
Naopak nejhoršími známkami byly hodnoceny časopisy MF Plus a Next magazín. Magazín MF Plus, který v sobě spojuje zpravodajský a bulvární týdeník, byl nejčastěji hodnocen jako obsahově zmatený. „Je to jako kdyby redakce Spy začala psát Týden. Spojení bulváru a informativního týdeníku, navíc oboje špatně. Hybrid, který v této podobě nemůže mít úspěch,“ myslí si Martin Kůla, ředitel Initiative Media. Ženský časopis Next magazín vstoupil do těžkého boje. Vybral si jeden z nejvíce přeplněných segmentů s ostrou konkurencí silných vydavatelských domů. Právě obava, že tento těžký konkurenční boj časopis nepřežije, v hodnocení převažovala. „Nic nového na trhu, další pokus, jaký tady už byl např. u Look nebo Donny,“ říká Eva BangováUM Prague.
Ani časopis Claudia pěknými známkami v hodnocení zrovna neoplývá. „Titul pouze pro doplnění vydavatelského portfolia pro vytváření inzertních balíčků. Naprosto nic inovativního,“ hodnotí Milan Kalouš z agentury ZenithOptimedia. Claudii byla nejvíce vytýkána nízká inovativnost, na druhou stranu velmi příznivá prodejní cena by časopisu měla zajistit prodejnost v dané cílové skupině. Stejně tak časopis Juicy byl napadán pro svou nízkou originalitu a označován za obsahově totožný s již existujícími tituly Stratosféry.
Za „štiku“ žebříčku by se dal označit časopis TV Duel. „Zajímavě zpracovaný programový titul, i když jich je na trhu hodně. Jako čtrnáctideník je jediný, a proto by mohl zaujmout. Odradit by ovšem mohla jeho vysoká cena,“ vzkazuje Bangová. Oceněna byla ostatními také obchodní politika titulu.
Ze zbývajících časopisů získaly kladné hodnocení Svět DVD a částečně také Stuff. „Svým zameřením a zpracováním by Stuff mohl obohatit skupinu titulů pro muže s vyššími příjmy a kupní silou, která je klienty žádaná,“ odhaduje Petra SoučkováMediaComu.


21mm07.jpg ()
Vítězové. Uvedená trojice časopisů se v mediálních agenturách nejvíce líbila.

Jak nové tituly hodnotily mediální agentury?

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.