Trh čeká velká očista

12. 1. 2004 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG


V jakém stavu je nyní vaše poslední akvizice, koupě společnosti Český okruh?
Všechny aktivity Českého okruhu jsou již fyzicky přesunuty do sídla Akzent Media. Dnes již prodáváme pod hlavičkou Akzent Media i všechny plochy Českého okruhu.
V celé ČR máte 19% podíl na billboardových plochách, v Praze jen 14%. Chcete se v metropoli angažovat více?
Rozhodně plánujeme posílení pozice v Praze i jejím okolí, nepůjde ale o žádnou expanzi typu zvýšení našeho pražského podílu například na 20 procent za jediný rok.
EPA holding, do něhož spolu s Outdoor/Billboard spadáte, deklaroval snahu urychlit slučování svých středoevropských akvizic. V jakém horizontu se to týká ČR?
Momentálně jsme ve stádiu úvah o společném sídle a společné marketingové strategii. Obchodní politiky obou subjektů jsou ale již nyní velice podobné. Otevřená je zatím otázka právního ukotvení, tj. jestli se společnosti fyzicky sloučí, nebo budou jen prodávat pod společnou hlavičkou.
Dočkáme se v souvislosti s fungováním holdingu nějakých změn? Například v cenách, které již nyní některým vašim konkurentům vadí?
Nevím přesně, co konkurenci vadí na našich cenách, ale jestli se bojí jejich dramatického snižování, tak touto cestou určitě nepůjdeme. Nezískali bychom tím tolik jako např. zvyšováním kvality služeb.
Jakou strategii tedy zvolíte při zkvalitňování nosičů?
V první řadě to bude zvýšení viditelnosti stávajících nosičů způsobem natočení, zvýšení apod. V druhé fázi půjde o postupné osvětlování části stávající sítě. Nezříkáme se ani nových formátů, v jejichž případě se chceme inspirovat zejména v zahraničí na úrovni mateřského holdingu.
Stejně jako loni čeká zřejmě outdoor v roce 2004 pokles. Jaký recept na to máte?
Především si nemyslím, že k propadu dojde i letos. Vlivem známých skutečností pokles nastal, outdoor tu ale bude existovat vždy a mediamixy se bez něj dlouhodobě neobejdou. Obranou proti stagnaci je ale hlavně práce na kvalitě ploch a rozšíření služeb.
Co třeba jednotné měření? Myslíte, že by případná nabídka čerstvě posílené společnosti GfK znamenala přelom?
Zatím neproběhla žádná prezentace, takže těžko soudit. Máme dobré zkušenosti s fungováním systému Medias společnosti Media Service, na druhé straně víme o poměrně laxním přístupu GfK k měření. Požadujeme přidané služby, dobře zpracovaný software, kompatibilitu s měřením ostatních médií a průhlednost postupů, což třeba G-Wert nesplňoval. Pokud budou tyto podmínky splněny a měření budou respektovat i mediální agentury, proč ne?
Přijdou letos do outdooru noví zadavatelé místo tabákových koncernů?
Cigaretová reklama se v poslední době přesunula spíše na velké plochy a na městský mobiliář, takže billboardy nebudou zasaženy tak citelně. Samozřejmě jednáme o získání nových klientů, např. pro výrobce drogistického zboží by mohl být outdoor lákavý.
Co očekáváte v roce 2004? Střet billboardů s kvalitnějšími plochami, rok jednotného měření nebo jiný hlavní motiv?
Revoluce už se čekat nedá, jde spíše o evoluci. Trh je rozdělen a všechny velké subjekty vědí, že se postupně budou muset zbavovat nerentabilních ploch a tlačit na kvalitu celkového servisu.

profil
Akzent Media
po akvizicích společností Český okruh a B&B disponuje zejména více než 4 tisíci nosiči formátu billboard
spadá do nově vytvořeného holdingu EPA (Europäische Plakat- und Außenwerbeholding), vzniklého fúzí rakouských společností Aussenwerbung Dr. Heinrich Schuster a Heimatwerbung
spolu s další dcerou EPA v České republice, společností Outdoor/Billboard, nabízejí cca 8 tisíc billboardů, tj. 40 % trhu tohoto formátu


17_2524_Hutla_Stepan_3.jpg ()
SPOJENÝMI SILAMI. „Spolu s Outdoor/Billboard uvažujeme o společném sídle a marketingové strategii,“ říká ředitel Akzent Media Štěpán Hutla.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.