Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Pyrrhovo vítězství pro veřejnoprávní média?

Redakce MAM1. 12. 200328. 6. 2019


Mediální komise Poslanecké sněmovny se rozhodla vytvořit tým pro přípravu sjednocení veřejnoprávních médií České televize a Českého rozhlasu. Projekt má být připraven do 28. února. Zástupcům obou médií se tento plán příliš nelíbí.
Hlavní důvod, který zastánci jednotného média uvádějí, je snížení nákladů. Podle Františka Lamberta, vrchního ředitele České televize, by ale sloučení institucí v současné době nepřineslo vůbec nic. “Naopak jsem přesvědčen, že by se stávající problémy mohly ještě více prohloubit,” říká.
Karel Zýka, ředitel úseku komunikace Českého rozhlasu, označuje sloučení s ČT za krajně nevýhodné s tím, že ČRo s ČT již intenzivně spolupracuje. “V řadě evropských zemí existuje model sloučených veřejnoprávních médií, v řadě zemí se zase vedle sebe vyskytují striktně oddělená média veřejné služby,” říká. Oba modely ale vycházejí z místních tradic a reflektují historický kontext.

Úspory
Odhlédneme-li od nákladů na sloučení, provoz jednoho média by určité finanční úspory znamenal. O tom nepochybuje ani Martin Nováček, vedoucí televizního nákupu ze společnosti OMD: “Minimálně v kumulaci servisu, který dosud obě média zajišťují nezávisle. Mohla by také existovat jedna Rada médií veřejné služby,”
uvádí.
Otázkou zůstává, jak by se sjednocení mělo načasovat. Podle Františka Lamberta je nutné dát ČT nejdříve do pořádku a v roce 2004 zastavit tři roky za sebou trvající ztráty. “To je otázkou roku či dvou let. Následně je nutné ČT stabilizovat a postupně ji rozvíjet.”
Rozhodnutí by měla podle Lamberta předcházet důkladná analýza. “Jednoznačně prvořadým úkolem pro obě společnosti je co nejrychlejší vyřešení financování, a to nejen roku 2004. Je nutné mít finanční jistotu v následujících pěti letech. Jinak si o strategii můžeme jen povídat, ale nemůže nabýt konkrétní podoby,” říká Lambert.

Vliv na reklamní trh
Martin Nováček na otázku, jestli by se sloučením změnila pozice veřejnoprávního média na trhu, říká: “Jejich pozice je dána podílem na sledovanosti, resp. poslechovosti, a reklamním potenciálem daným ze zákona. Pokud se žádný z těchto parametrů nezmění, nezmění se ani jejich pozice na reklamním trhu.” Sjednocení veřejnoprávních médií by asi nepřineslo ani rozšíření nabídky inzertních produktů. “Možnost nakupovat obě média prostřednictvím jednoho zastoupení existuje již nyní a o balíčky by mohli mít klienti zájem pouze za předpokladu, že přinesou balíčkovou slevu. Nemyslím si, že uvedená média něco podobného mají zapotřebí,” dodává.

Další důsledky
Pozitivním důsledkem by podle Martina Nováčka mohlo být, že by médium mělo silnější pozici vůči ostatním státním orgánům a lépe by čelilo tlaku politiků. “Lépe by mohlo pracovat s formáty pro minoritní cílové skupiny. Také vzájemné promoaktivity by mohly být provázanější,” dodává. Naopak negativním důsledkem by mohlo být možné omezení plurality názorů, zejména kdyby v takto koncipovaném médiu získala moc nějaká vlivová skupina.


24_CT2.jpg ()
Nesouhlas. “Sloučení by stávající problémy mohlo ještě více prohloubit,” říká František Lambert, vrchní ředitel ČT.

×

VYZKUM DNE!!!! Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 47. týden 2003

Starší článek

Mediální politiku bude v ČSSD místo Součkové řídit Gross

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Cesta ven

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo
Pavel Kuhn se stal partnerem společnosti Kogi CON

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více