Komu patří rozhlasová společnost Stamford Managing?

15. 12. 2003 00:12

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.


Na českém rozhlasovém trhu se objevil nový subjekt, akciová společnost Stamford Managing. Kdo patří mezi její hlavní vlastníky?
Vlastnickou strukturu Stamford Managing (SM) tvoří devět fyzických osob. Je to pan Král, Ježek, Zatloukal, Plachý, Černý, Sedláček, Chlumský, Neuman a já. Všichni působíme na rozhlasovém trhu již velmi dlouho, ať už v jednotlivých stanicích nebo v mediálním zastoupení. Někteří „znalci rozhlasového zákulisí“ se pokoušeli na téma naší vlastnické struktury šířit i velmi úsměvné fámy, skutečnost je ale velmi prostá. SM se snaží být od počátku maximálně transparentní a složení akcionářů bylo předmětem oficiálního podání na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání.
Společnost je tak do velké míry personálně propojena s Media Marketing Services. Proč byl vytvořen nový subjekt?
Společnost Stamford Managing je pokračováním aktivit lidí, kteří podnikají na rozhlasovém trhu od jeho vzniku jako provozovatelé prvních regionálních rádií. Vzhledem k tlaku na vlastnickou koncentraci rádií do rukou zahraničních vlastníků docházelo ke stále bližší spolupráci jednotlivých stanic. Tato spolupráce pak logicky vyústila ve společné podnikání. První společnou aktivitou bylo založení mediazastupitelství MMS. V další fázi vznikla První rozhlasová, jejímž cílem byla účast v licenčních řízeních. Posledním krokem je konsolidace společných aktivit pod společnost Stamford Managing. To nám umožní zlepšení řídících a kontrolních mechanismů a oddělení jednotlivých oblastí činnosti. Tento proces nemohl být zastřešen MMS. Podle mého názoru by nebylo správné ani funkční, kdyby MMS jako „obchodní zastoupení“ rozvíjelo aktivity např. v oblasti programingu, nebo dokonce vlastnicky vstupovalo do licencovaných subjektů.
Poprvé se jméno společnosti objevilo v tisku ve spojitosti s akvizicí 50 % Rádia Vysočina. Jak budete do chodu stanice zasahovat?
Hlavním cílem SM je vytvoření zázemí pro úspěšné dlouhodobé působení spřízněných regionálních stanic. Máme samozřejmě zájem na vytvoření co nejužších vazeb s ostatními českými provozovateli, ale rozhodně nám nejde o vlastnickou expanzi.
Vstup SM do Rádia Vysočina byl logickým vyústěním našich dlouhodobých blízkých vztahů s jeho majiteli. Rádio Vysočina se tímto krokem plně začlenilo do naší skupiny a bude se spolupodílet na jejím rozvoji. Nejedná se tedy o pouhé posílení vztahů k MMS, kontext této vazby je mnohem širší. Řízení této stanice zůstane beze změn. Současné vedení dostane k dispozici veškeré know-how i personální zázemí, kterým disponujeme. Myslím si, že úspěch regionálních stanic vždy stojí na kvalitních „místních“ lidech, kteří mají přesnou znalost vlastního trhu.
Druhou akvizicí je koupě První rozhlasové, která provozuje Radio Olympic. Tomuto rádiu se posluchačsky nedaří. Zvolíte relaunch, nebo jinou možnost?
Získání pražské licence bylo pro naši skupinu strategickou prioritou. Pražský trh má velký ekonomický potenciál, ale zároveň je zahlcen obrovskou koncentrací rádií. Pokud vím, je Praha jedním z nejkonkurenčnějších evropských éterů.
Prosazení nové stanice je dlouhodobou a lidsky i finančně náročnou záležitostí. Je pravda, že Radiu Olympic se zatím zjevně nepodařilo najít dostatečné množství posluchačů a z tohoto pohledu uvažujeme o variantách dalšího vývoje. Zatím by bylo předčasné hovořit o tom, jestli budeme stanici relaunchovat, či pouze faceliftovat. Čekáme na výsledky výzkumu, které budeme mít k dispozici v únoru. Pak rozhodneme. Stanice bez posluchačů nejsou naším cílem a věřím, že se nám do dvou let podaří prorazit i v Praze.
Jaké jsou cíle Stamfordu na českém rozhlasovém trhu? Plánujete nákup dalších rádií?
Jak už jsem se zmínil, je primárním cílem SM vytvoření profesionálního zázemí, které potřebují nezávislá regionální rádia k úspěšnému konkurování celoplošným a zahraničním stanicím. Nepřipravujeme bezhlavou akviziční expanzi. Nejsme mediální investoři-spekulanti a ani nedisponujeme zázemím „bohatého zahraničního strýčka“. Hlavní je pro nás rozvoj vlastního rozhlasového know-how a velký důraz klademe na vybudování školicího systému – jakési rozhlasové akademie. V každém případě jsme připraveni na užší spolupráci se všemi regionálními stanicemi, které jsou součástí sítě HIT Radio Network. Chceme, aby na českém rozhlasovém trhu zůstala i po vstupu do EU silná nezávislá regionální rádia.


30_2839_Faktor_Ladislav_1.jpg ()
Nová pozice. Ladislav Faktor, vlastník jihočeských rádií, se stal předsedou dozorčí rady Stamford Managing.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.