Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Příští léta médií

Redakce MAM24. 11. 200328. 6. 2019

TITULEK50: Příští léta médií

Investice do médií a zábavního průmyslu by měly v příštích pěti letech na šesti klíčových trzích západní Evropy (Německo, Francie, Velká Británie, Španělsko, Itálie, Nizozemsko) růst v průměru o 3,4 % ročně. Vyplývá to ze studie společnosti PricewaterhouseCoopers nazvané Entertainment & Media Outlook: 2003-2007 Europe.

MEZITITULEK: Největší růst předpovězen televizi
Nejrychleji rostoucím odvětvím by měl být televizní průmysl, kterému by se měly příjmy zvýšit za pět let o 8,1 %. Internet si podle PWC polepší o 7,4 %. Naopak téměř stagnovat bude hudební průmysl a novinový trh, oba segmenty s růstem menším než 2 %. Na výsledcích hudebního průmyslu se údajně podepíše pirátské pořizování kopií, které se v menší míře dotkne i filmového průmyslu.
V roce 2003 naroste celkový objem inzertních investic do médií jen o 0,3 %. Lépe by mělo být v dalších dvou letech, kdy se očekává znatelné zotavení internetu a televize. Výdaje příjemců médií by se měly zvýšit o 3,9 % z hodnoty 144 miliard eur (rok 2002) na 175 miliard eur (rok 2007). Růst by měl vyjít především ze zájmu o přístup na internet, o multikanálové televize a o DVD přehrávače.

MEZITITULEK: Oslabí terestrické televize
V růstu, i když menším než dosud, by měly pokračovat hlavně vícekanálové televize. Tahounem trhu se ale stanou satelitní stanice, kterým se podaří kolem roku 2007 v penetraci domácností téměř srovnat krok s kabelovými televizemi, které je budou převyšovat už jen přibližně o 1,3 milionu domácností. Posun spotřebitelů k novým technologiím zároveň také povede ke smazání hranice mezi internetem a televizí.
Rozšiřování nabídky televizních kanálů, kterou trhy zaznamenaly v posledních deseti letech, zpomalilo a bude hrát ve zvyšování inzertních příjmů menší roli než dosud.
Reklama na vícekanálových stanicích poroste během pěti let rychleji (o 10,9 %) než u terestrických stanic (o 3,1 %). Inzerce na terestrických stanicích si ale nadále udrží klíčový podíl (83 %) pro TV reklamu.
U příjmů televizních stanic z předplatného televizních služeb dojde po pětiletém období s velmi vysokým nárůstem ke zpomalení a do roku 2007 vzroste tento finanční objem o 8,1 % na celkovou hodnotu 29,9 miliardy eur (rok 2007).

MEZITITULEK: Tisková média
Tiskový trh by měl v příštích pěti letech vykázat růst investic (na sledovaných trzích) jen o 1,3 % a dostat se na hodnotu příjmů 26,4 miliardy eur. To má být odrazem celkového zpomalení reklamního trhu, změn v regulaci reklamy a menšího množství spouštění nových titulů. Výnosy z prodaných nákladů tak vzrostou přibližně o 1,6 %, zatímco příjmy z inzerce zůstanou prakticky statické (0,9 %). Po poklesech v letech 2001 až 2003 by se měl trh tiskových médií stabilizovat v roce 2004. Deníkový trh by měl v odhadovaném období vykázat jen malé oživení o 1 % a jeho příjmy se zvýšit na 39,2 miliardy eur. Deníky byly v poslední době zasaženy především oslabením personální inzerce a ztrátou inzertních příjmů ve prospěch digitálních médií. K mírnému ozdravení inzertního trhu deníků by mělo dojít v letech 2006 a 2007 se zlepšením klasifikované reklamy, která podle PWC podstoupí cyklické zlepšení v návaznosti na trend vývoje ekonomiky.

MEZITITULEK: Rádia se zotavením
K finanční stabilizaci rozhlasového trhu by mělo dojít už v roce 2003. Po dvouletém poklesu inzertních příjmů se u rádií očekává během příštích pěti let 3,3% růst. Ten by měl těžit částečně ze zlepšení ekonomiky a z expanze digitálního rádia, které přinese nové reklamní možnosti.

MEZITITULEK: Venkovní reklama
V roce 2003 očekává PWC mírný pokles investic do venkovní reklamy, v roce 2004 by se měl stav stabilizovat a výdaje by měly postupně růst o 2,6 % až na příjmy 3,9 miliardy v roce 2007. Tento nárůst by měly podpořit hlavně novější a netradiční nosiče, jako je reklama na podlahových plochách, ve výtazích a podobně. Především zákaz tabákové reklamy bude mít negativní dopad na nejbližší období.


Rozhlasové zotavení. Růst rozhlasového trhu zemí západní Evropy dosáhne podle studie PWC za příštích pět let hodnoty 3,3 %.

×

Na Slovensku nevznikne nové Rádio Hey, ani Fontána, ožijí Rebeca a Tatry

Starší článek

Lauder získal významný podíl v izraelské televizi Channel 10

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Cesta ven

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Televizní sledovanost v době pandemie: rostla v Česku …

V uplynulém roce dosáhla televizní sledovanost rekordních hodnot nejen v České republice, ale také v celém středoevropském regionu. Důvodem byla…
24. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více