Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

OMD jde na trh s A!M

Redakce MAM24. 11. 200328. 6. 2019

TITULEK50: OMD jde na trh s A!M

A!M vzniká jako dceřiná firma mediální agentury OMD. OMD přitom již jednu podobnou dceřinou společnost má. Proč tedy vzniká třetí subjekt?
Attention! Media je jednoznačně reakcí na současné potřeby trhu. Vznikla na základě analýzy mediálního trhu, agentur i zadavatelů samotných, a to jak v ČR, tak i v zahraničí. Závěry těchto analýz stoprocentně ovlivnily její positioning.
Takže ji můžeme charakterizovat jako agenturu, která vzniká jako obchodní kalkul…
Když v roce 1996 použil Wringe (managing director Cogentu) pojem Quo Vadis consumer*, tak tím docela dobře vystihl fakt, který platí pro řadu zadavatelů na současném českém mediálním trhu.
Vaše odpověď je poněkud abstraktní…
Zvyšuje se důraz nejen na cenovou efektivitu mediálních investic, ale především na výsledek. A!M chce s využitím ekonometrických nástrojů primárně měřit výsledný efekt kampaní, až sekundárně mediální parametry (TRPs, reach…).
Nezlobte se, ale to říkají všichni…
Všichni něco říkají… Ale nezbytností pro takový způsob spolupráce jsou dobré vztahy, důvěra a znalost práce klienta. Velcí zadavatelé, pro které pracují v mediálních agenturách celé týmy, s tím většinou problém nemají. Něco jiného ale je, že středně velcí a malí zadavatelé dostávají servis jen na úrovni nákupu médií bez strategického mediálního poradenství.
Tak jinak. Nemáte opravdu něco jiného?
Dobře. Specifikem českého trhu mediálních agentur je nízká flexibilita. Zní to možná jako klišé, ale zatímco na mezinárodním žebříčku “nedostatků” mediálních agentur toto slovo v top 10 nenajedete, v ČR je podle průzkumu Opinion Window flexibilita nejdůležitější vlastností mediální agentury. Takže i to je ten důvod, proč vzniká A!M.
Dobře, můžeme se vrátit k tomu, zda vznikáte jako marketingový kalkul, anebo s tím, že již máte nějaké klienty?
Například Panasonic a Red Bull již optimalizujeme mediální investice právě na bázi vyhodnocování výsledného efektu kampaně.
Jedním z hlavních benefiů OMD je hlavně velikost a nákupní síla. Předpokládám, že nákup médií budete mít spojený.
Attention! Media samozřejmě bude využívat vyjednávací a nákupní sílu OMD. Hlavní přínos však vidím ve využití sofistikovaných nástrojů a know-how pro optimalizaci mediálního plánování a vyhodnocování efektu mediálních kampaní. Tedy kompletního zázemí OMD Research.
Mohl byste definovat, která část klientů vás zajímá (velcí, střední klienti…)?
Pro menší a středně velké klienty.
Zatímco v reklamě se prosazují čas od času malé agentury, které pak rychle rostou, mezi mediálními agenturami něco podobného neexistuje. Proč?
Hlavním atributem mediálních agentur na českém trhu byla a svým způsobem stále je velikost a s tím související cenové podmínky, které je schopna svým klientům nabídnout při nákupu médií. Cena je pro české zadavatele jedním z klíčových kritérií, ne-li nejdůležitějším. Dalším důvodem jsou vysoké finanční nároky na nutný mediální software a data, které malá agentura prostě nemůže utáhnout.
Zvolili jste poněkud zvláštní formu zavedení značky A!M…
Chceme současným i potenciálním klientům ukázat, že věci lze dělat jinak. A mediální agentury nejsou až na výjimky středem zájmu klientů. Půlstránkové image inzerci Attention! Media by asi moc pozornosti nevěnovali.
Takže proto jste zvolili model s tajemnou A!M?
Ano, koncept s neznámou atraktivní slečnou, která v uplynulých čtyřech týdnech obcházela mediální party a konverzovala s náhodnými hosty a našimi potenciálními klienty. Fotografie z party s tajemnou A!M pak byly otištěny v M&M spolu s anoncí tipovací soutěže. Na adrese www.kdojeto.cz si pak všichni mohli prohlédnout či stáhnout společné foto, e-mailovat s naší slečnou nebo tipovat, o koho jde. Za uvedené období stránky navštívilo několik set uživatelů.
Pozn.: *(Quality Oriented Value Added Discount Seeker)


Nechceme velké klienty. “V centru naší pozornosti jsou střední a menší zadavatelé, kterým nyní chybí slušný servis,” říká ředitel A!M Jiří Herian.

×

Na Slovensku nevznikne nové Rádio Hey, ani Fontána, ožijí Rebeca a Tatry

Starší článek

Lauder získal významný podíl v izraelské televizi Channel 10

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook. Inspiruje i další země

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více