Jak na EU?
TITULEK: Jak na EU?
Od začátku října je podle rozhodnutí Evropského parlamentu povinné označovat cigaretové krabičky texty varujícími před kouřením. Vše navíc provedeno tučným písmem a na ploše ne menší než 30 % přední a 40 % zadní strany cigaretové krabičky. To, že občas dochází k přelepení části varovných nápisů zdaňovací páskou, už komisaře příliš netrápí a žádnou legislativní smyčku pro tento případ nepřichystali.
MEZITITULEK: Využitá mezera
Společnost Wrapsy Vermarktungs (WV) tento nedostatek využila a nabízí tento prostor mj. jako reklamní plochu. Jde o malé, přes krabičku ohnuté papírové informační schránky, které překrývají jen příslušné varování,
nikoli design z dílny výrobce. Podle vyjádření zástupců WV jde novinka na dračku a dosud se prodalo již 2,4 milionu kusů takto upravených krabiček. Zadavatelé reklamy se rekrutují především z řad regionálních prodejců automobilů, provozovatelů loterií a kulturních zařízení jako např. galerie. Široké je také využití při marketingových prezentacích, kde se krabičky s reklamou rozdávají veřejnosti.
MEZITITULEK: S akceptací není problém
Při objednávce vyšší než 10 tisíc krabiček účtují ve WV zadavateli cenu mezi 15 až 30 eurocenty. Investice by se však měla vyplatit. Kromě toho, že krabičku bere několikrát do ruky sám její majitel, je na očích také jeho známým, kterým z ní nabízí. Ve spolupráci s institutem AGEMAS (Arbeitsgemeinschaft für Markt und Meinungsforschung) bylo zjištěno, že CPT (cena za 1000 zásahů) se může pohybovat okolo hranice 0,69 eurocentů.
Vlídnému přijetí ze strany kuřáků nahrává i fakt, že přes 50 % Němců vnímá regulovanou úpravu krabiček jako “hnusnou” a příkazy EU v tomto směru za “mentorování”. Z více než čtyřtisícového vzorku respondentů nepřišla dosud nadpoloviční většina na chuť zvětšenému formátu varování proti kouření a jeho nahrazení reklamou vítají. V ještě konzervativnější Velké Británii uvažuje takto podle srovnatelných statistik dokonce 71 % dotázaných.
Zpracováno podle Media und Marketing.