Přichází nový časopis Stuff

9. 6. 2003 00:06

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Přestože název nového titulu by mohl vyvolat asociace, že na český trh vstupuje další z řady časopisů typu Maxim, Esquire či GQ, realita je trochu jiná.
Poté, co vydavatelství Dennis Publishing začalo ve Spojených státech vydávat svůj titul Maxim, jehož prodeje se po relativně krátkém období tří let přehouply přes 2 miliony výtisků a později dále rostly, přišel šéf vydavatelství Felix Dennis s nápadem, jak výjimečné postavení Maxima v Americe uchránit. V roce 1998 začal na americkém trhu vydávat další pánský lifestylový titul, tentokrát nazvaný Stuff, který mířil na nepatrně mladší cílovou skupinu než Maxim. K překvapení americké veřejnosti a odborníků, kteří považovali trh pánských magazínů za přesycený, se i on dokázal výrazněji prosadit a na konci roku 2000 překonaly jeho prodeje hranici 1 milionu výtisků. Za sebou přitom nechal zavedené časopisy jako GQ, FHM, Esquire či Men’s Journal.
Česká mutace časopisu Stuff se v prodeji poprvé objeví 16. června. Čtenářům jej nabídne vydavatelství Stratosféra, které podepsalo licenční smlouvu s britským vydavatelstvím Haymarket. Nepůjde však o mutaci Stuffu, která vychází za oceánem. Vydavatelství Haymarket má totiž ve svém portfoliu stejnojmenný titul, který se však věnuje technickým novinkám, a právě ten bude českým čtenářům nabídnut. „Stuff je nejprodávanější časopis o technických novinkách ve Velké Británii a myslím, že svou kvalitou patří k nejlepším na světě. Alespoň já si ho vždy kupoval a pak mi ho zaměstnanci potají kradli. Co se nám na něm líbí, je mix novinek ze světa techniky, odborných článků a humorný přístup k recenzím,“ přibližuje magazín šéf Stratosféry Antonin Herbeck, který potvrzuje, že s americkou verzí Stuffu nebude mít nový časopis nic společného.
Pro své zaměření bude Stuff velmi pravděpodobně konkurovat časopisům jako Stereo a Video, T3 a zřejmě i dalším specializovaným magazínům. Lišit se ale od nich má v tom, že obsah bude chtít podávat atraktivní a srozumitelnou formou pro obyčejné smrtelníky.
Na otázku, jakým čtenářům bude Stuff určen především, odpovídá Antonin Herbeck poněkud svérázně: „Náš ideální čtenář je skoro jako já, tedy krásný, chytrý a mladý. Pokud bychom žádné takové nesehnali, plán B je zaměřit se na technicky orientované muže, třicátníky, nejlépe v nějakém výnosném zaměstnání, jako je například reklamní agentura!“
Měsíčník Stuff, jenž je patnáctým titulem Stratosféry, se bude tisknout v nákladu 40 tisíc výtisků, cena za vydání je stanovena na 59 korun a za inzertní celostranu zájemce zaplatí 129 tisíc korun. n mav
hračky pro muže. V prodeji se brzy objeví magazín Stuff.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.