Neúprosné trendy internetu

12. 5. 2003 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Je jasné, že pozornost a uznání, které návštěvník sítě věnuje komerční prezentaci, závisí už nejen na sdělení samotném, ale i na formátu jeho nosiče. Potvrzuje to i aktuální studie o účinnosti reklamy „Faktory úspěšnosti reklamních nosičů“, kterou vypracoval výzkumný institut Dr. Von Keitz.
Formát rozhoduje
Tři stovky uživatelů internetu ve věku 18 až 49 let obdržely v rámci výzkumu bezplatnou licenci k surfování na portálech AOL, Lycos a stern.de. Uživatelé byli oslovováni rozličnými reklamními formáty prezentujícími výrobky a služby společností Opel, Postbank, PhilipsTUI (produkty cestovního ruchu) a posléze odpovídali na dotazy na tematickou zapamatovatelnost reklamy, její image a hodnocení reklamního poselství. Výsledek potvrdil předchozí tušení: Formát nosiče je pro získání pozornosti uživatele rozhodující.
Směrem k agresivitě a hravosti
Většina účastníků výzkumu přiřadila větší zapamatovací i imageovou hodnotu agresivnějším pohyblivým formátům. Mezi nejlépe vnímané formáty patří roll out bannery, interstitials a skyscrapery. Němci však také projevili až nečekaně příznivý vztah ke hrám a soutěžím, když tuto cestu získání přízně spotřebitelů označila za účinnou téměř polovina respondentů. Přes všechna tato zjištění stále platí to nejzákladnější — nejdůležitější je individuální ztvárnění kampaně. Málo kreativní poselství nepřinese očekávaný ohlas ani při nasazení moderních reklamních formátů. V blízké době připravuje AOL Deutschland na téma účinnost internetové reklamy pod názvem „AOL Academy“ celou řadu publikovaných výzkumů. n sch

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.