Co se nosí na bannerech?

12. 5. 2003 00:05

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

n Martin Schreier
Vyžadována je jednoznačně kreativita a interaktivita. „Internetová reklama bude nepochybně sehrávat stále větší roli v mediaplánech naší společnosti. Přednost budeme samozřejmě dávat inovativním a atraktivním formátům,“ upřesňuje mluvčí Českého Telecomu Vladan Crha. „Nejčastěji využíváme velkoplošné formáty (intrestitials, 300 x 300) a formáty typu roll-out, pop-up. Podle našeho názoru směřuje vývoj k masovějšímu využívání velkoplošných a agresivnějších formátů,“ prozrazuje ředitelka odboru koordinace marketingu České spořitelny Andrea Proroková. Náklady na internetovou reklamu České spořitelny se podle ní pohybují v řádu několika milionů korun. „Celkový vývoj se podle mého názoru bude posouvat směrem k tvarově zajímavějším a větším formátům,“ souhlasí interactive media supervisor Eurotelu Ondřej Vích.
Šité na míru
Odlišný pohled nabízí výkonný ředitel odboru Marketing, produkty, segmenty eBanky Petr Pištělák. „Do budoucna je podle mého názoru konkrétní formát internetové reklamy méně důležitý. Větší roli bude hrát reklama, která se bude automaticky generovat přímo pro konkrétního uživatele podle jeho dříve zjištěného chování a preferencí.“ Přesnější cílení slibují i na druhé straně barikády. „Provozovatelé serveru Finance.cz se snaží využívat netradiční formy reklamy, např. cosmic cursor, out of the box, roll out banner, a vyvíjejí i vlastní reklamní prvky tzv. šité na míru požadavkům klientů,“ říká account manažer Finance.cz Tomáš Navrátil. V případě prezentace Stavební spořitelny ČS byl připraven unikátní reklamní formát, který zatím nemá na celém českém internetu obdobu. „Jeho pracovní název je skywalker a jedná se o skyscraper, který po zprůhlednění přejede přes stránku tam i zpět a po cestě ještě odhalí skrytý podkres,“ vysvětluje Tomáš Navrátil. „Trendem jsou dlouhodobé projekty komplexně šité klientům na míru formou ročních kontraktů,“ potvrzuje obchodní ředitelka Economie Online Iva Branbergerová.
V očekávání mixu
„Budou se objevovat jak velmi kreativní, neobvyklé a dosud nevídané druhy a formy reklamy, ale stejně vedle nich budou dobře fungovat a působit staré dobré reklamní proužky,“ předpokládá ředitel Computer Pressu Jiří Hlavenka. Podle šéfa MediaCom Interactive Jana Čepa lze do budoucna očekávat obohacení interaktivních médií jako mobilní marketing, domácí zařízení, veřejné terminály apod. „Patrný bude širší záběr multimédií v kombinaci specializovaných řešení (Digital Persmission Marketing a Dialog Management). Interaktivní reklama, alespoň pod naší taktovkou, bude směřovat stále více k one-to-one,“ hýří sebevědomím Jan Čep. „Předpokládám, že zajímavá pro zadavatele bude jak větší interaktivita některých formátů, tak i jejich provázanost s ostatními digitálními médii,“ souhlasí Martin KlofandaMindShare Digital. Rozhodně by podle něj věci prospěla určitá standardizace či redukce reklamních ploch na některých stránkách.
Kreativní a neagresivní
„Za nejzajímavější pro zadavatele považuji velké reklamní formáty, kde je silný důraz kladen na kreativitu zpracování. Na druhé straně vidím ještě rezervy ve využití cílené reklamy a možnosti další práce s uživatelem,“ hledá mezery ředitel společnosti Actum Ratibor Líbal. „Největší zájem je o velké plochy v rámci článku (Wide Square 300 x 300) a specializované přílohy iDnes. Vývoj podle mne směřuje ještě více k velkým plochám (typu Wide Square), které však nejsou příliš agresivní, tj. žádné pop-upy, zvuky, apod.,“ tipuje obchodní a marketingový ředitel iDnes Petr Stuchlík.
Pro koho?
Key account director Atlas.cz Karel Jarůšek prozradil, že nejvýznamnější klienti se rekrutují především z oblasti telekomunikací (Český Mobil, Eurotel PrahaT-Mobile), bankovních služeb (Komerční banka, ČSOB), automobilového průmyslu (VW Group, Ford, Aral) a také sportu a FMCG (Nike, Wrigley, Avon). Jiří Hlavenka zmiňuje jako hlavní zadavatele reklamy firmy ze segmentu informačních a komunikačních technologií.
Vše pro klienta
„Pro segment středních a malých firem jsou velmi důležité především cílené formy reklamy – přednostní výpisy na klíčová slova, cílená reklama v katalogu. Pro velké zákazníky a různé formy masové komunikace souvisí i nedávná úprava hlavní stránky portálu Atlas.cz a změna obchodní politiky pro reklamní prostory,“ hlásí změny Karel Jarůšek. Obchodní ředitel Seznam.cz Tomáš Kapalín je ještě konkrétnější: „Reklamní produkty používáme takové, jaké vidíme našim klientům na očích. Na vývoj odvětví se zeptejte našich klientů, neboť plníme jejich přání.“ Poptávka je pro trh zaklínadlem. „Našim omezením jsou pouze technická maxima uživatelů. Budoucnost je v propojování obsahu a reklamy, v jejím dokonalejším využití pro samotné obchodní příležitosti,“ vnímá vývoj marketingový manažer mediazastupitelství M.I.A. Daniel Nohel. „Nechci opakovat klišé o personalizované reklamě, o vyšších formách cílení, sekvenční komunikaci, interaktivitě, audienci trackingu… ale ve všech těchto oblastech se funkční modely dosud teprve rodí. Přehnaná očekávání od těchto oblastí internetu spíše ublížila, ale je potřeba vidět, že právě zde je ohromný prostor pro další vývoj,“ krotí a zároveň vzbuzuje optimismus ředitel OMD Czech Tomáš Řehák. n
skywalker táhne. O formát „skywalker“ projevily zájem např. společnosti ING, IPS Skanska, Fio a Český Telecom.


Rozdělení investic na reklamní produkty
rok 2002 (v %)

Zdroj: odhady ARBOmedia, 2002

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.