Mediaedge:cia zahajuje i u nás

31. 3. 2003 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Od 1. dubna u nás začne působit nové uskupení Mediaedge:cia, které vzniká fúzí mediálních agentur The Media Edge a CIA Czech Republic. Obě agentury patří do komunikačního koncernu WPP.
Martina Vojtěchovská
Upřímně řečeno, nejde o nějaký příliš překvapivý krok. Mediaedge:cia již delší dobu funguje ve většině evropských zemí, v Americe, v Asii či Austrálii. A tak bylo jen otázkou týdnů, kdy dojde ke spojení obou subjektů i na českém trhu. Odpověď na tuto otázku pak zařídil konec ledna letošního roku, když se vyřešila majetková struktura agentury CIA Czech Republic.
Na konci roku 2001 se rozhodovalo o tom, komu se holdingová společnost Tempus, pod kterou CIA spadala, prodá. Ze dvou zájemců uspěla WPP. Od listopadu 2001 pak byl v podstatě velmi jasný záměr nového majitele propojit obě mediální agentury (The Media Edge a CIA) do jedné celosvětové sítě,“ říká ředitel CIA Czech Republic Miloslav Vrba. Jistou kuriozitou přitom je fakt, že zatímco ve většině zemí se podařilo uvedené fúze vyřešit zhruba do poloviny roku 2002, země, jako je Slovensko a Česko, celou akci „zdržovaly“. V ČR bylo zapotřebí vyřešit majetkové vztahy v agentuře CIA Czech Republic, ve které WPP držel pouze 52 %. Situace se vyřešila až v lednu a WPP mohl CIA stoprocentně ovládnout. Od této doby se začalo pracovat na integraci obou firem do jedné — tedy Mediaedge:cia.
Mění se struktura agentury
Na druhou stranu delší příprava na fúzi v ČR dala agenturám možnost, aby si celý proces integrace pečlivě promyslely. Jejich výhoda pak bezpochyby spočívá v tom, že se mohou přiučit a zároveň vyvarovat chyb, kterých se dopustily pobočky v jiných zemích. A jak se na nově vznikající agenturu sluší, připravila i změny ve své organizační struktuře, které vyústí ve vznik struktury klientsky orientované. MECIA je přitom již třetí agenturou na našem trhu, která zkouší zavádět novou organizační strukturu.
„Mediaedge:cia se rozdělí do tří základních jednotek. Každá jednotka bude mít svého šéfa a v rámci každé jednotky budou jak nákupčí médií, plánovači, tak i fakturanti. Každá jednotka by tak měla být soběstačná a má všechny nástroje k tomu, aby mohla vést zakázky od začátku do konce. Paralelně se vznikem tří jednotek začne také fungovat jednotka s názvem negocentrum, kde pracují lidé, kteří budou mít na starosti vyjednávání s médii a budou koordinovat činnost agentury směrem k nim,“ popisuje novou strukturu ředitel The Media Edge (TME) David Lhota.
Prakticky by pak uvedený systém měl vypadat tak, že  celoroční agenturní smlouvy vůči médiím dojedná GME (Group MindShare Edge) společně pro MECIA a MindShare. Negocentrum bude zodpovědné za vyjednávání celoročních podmínek pro klienty MECIA. Jednotlivé ad hoc negociace pak budou provádět v rámci klientských týmů odpovědní specialisté. Úloha GME se tedy nemění. I nadále, stejně jako v roce 2002, poskytuje centralizované vyjednávání agenturních podmínek v médiích pro všechny mediální agentury WPP v České republice. Nově je obsazena funkce ředitele GME osobou Jana Mimry.
Tři patra = tři jednotky
I samotná Mediaedge:cia, která se v těchto dnech stěhuje do nových prostor, bude sídlit ve třech patrech, přičemž každé patro představuje jednu ze tří obchodních jednotek. „Věříme tomu, že pokud jsou jednotky umístěné po patrech, pomáhá to řešit i klientský konflikt,“ říká dále David Lhota. Dosavadním klientům bylo toto aranžmá nabídnuto a podle slov Davida Lhoty s ním všichni souhlasili, na portfoliu by se tedy nemělo nic měnit. Teoreticky, pokud by s tím klienti souhlasili, umožňuje nová struktura agentuře zároveň pracovat pro klienty, u kterých hrozí klientský konflikt. „Nemusíme vytvářet umělou dceřinou firmu, která se bude navenek tvářit jako jiný subjekt s právní subjektivitou, když každý bude vědět, že jde o stejné lidi a že sedí pod stejnou střechou. Naše řešení je zcela transparentní,“ dodává client service director The Media Edge Jiří Svoboda.
A dále…
Právě Jiří Svoboda se v souvislosti se změnami posune ze své stávající funkce na místo zástupce Davida Lhoty, který stojí v čele Mediaedge:cia. „Protože bych nově měl až 50 % svého času věnovat celé střední a východní Evropě (s výjimkou Bulharska a Rumunska), rozšíří se pravomoci Jirky Svobody tak, abychom mohli být vzájemně zastupitelní, pokud jde o servis našim klientům,“ vysvětluje David Lhota, jehož úkolem kromě řízení Mediaedge:cia v ČR bude v uvedených evropských zemích především jejich sjednocení týkající se filozofie operací, používaných nástrojů a cross sellingu. Dosavadní ředitel CIA CR Miloslav Vrba se zase v rámci koncernu soustředí na balkánské země (Bulharsko, Rumunsko), kde bude partnery připravovat na začlenění do sítě. Na českém trhu pak bude mít na starosti projektové aktivity.
Co to znamená?
Z právního hlediska se zatím nemění nic, přestože ke konci března bude agentura zavádět novou značku Mediaedge:cia. V londýnské centrále se totiž zatím nerozhodlo, který ze subjektů bude tím, jenž se přejmenuje na Mediaedge:cia. Ani účetnictví se zatím nebude sjednocovat, letošní rok bude z tohoto pohledu dokončen tak, jak začal.
Od 1. dubna začne nicméně fungovat agentura vzešlá z fúze TME a CIA CR, která bude mít novou strukturu a nové logo. Letmý pohled na žebříček mediálních agentur sestavených podle obratu v roce 2002 Asociací komunikačních agentur ukazuje, že vzniká subjekt, který velmi výrazně atakuje pozici nejsilnější mediální agentury. Loňský obrat obou agentur dohromady představuje 3,318 mld. korun, obrat loni první OMD přitom dosáhl 3,39 miliardy korun. n


Nový tým. Ředitel The Media Edge David Lhota a CIA Czech Republic Miloslav Vrba už mohou říci, že fúze jejich agentur je aktuální i v České republice. Od 1. dubna totiž začíná působit agentura Mediaedge:cia.

PořadíAgentura (komunikační síť)obrat
v mld. USD
1.Initiative (Interpublic)20,6
2.OMD (Omnicom)18,3
3.MindShare (WPP)18,2
4.Carat (Aegis)16,4
5.Mediaedge:cia (WPP)15,5
6.Universal McCann (Interpublic)15,4
7.Starcom (SMG Starcom Media Vest)12,3
8. Zenith (Zenithoptimedia)11,6
9.MediaCom (Grey)11,1
10.MPG (Havas)9,4
Tabulka 4

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení