Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Je potřeba stále více nápadů, energie a času

Redakce MAM3. 3. 200328. 6. 2019

Máme za sebou 59 dní roku 2003, máme za sebou obchodně chudší měsíce. Jaké byly v porovnání s rokem loňským a jak upravily náš pohled na celý rok 2003?

Celkově si myslím, že začátek roku můžeme hodnotit jako vcelku úspěšný. Inzerce se rozběhla dříve než vloni a vydrží-li toto tempo, bude možno rok 2003 považovat za úspěšný. Vcelku jednoznačně stoupla poptávka po nestandardních a netradičních formách inzerce. S těmito požadavky jsme se setkali jak u největších mediálních agentur, tak u těch nejmenších klientů. A tak řada jednání končí obligátním: „Tak nám něco vymyslete a my se rozhodneme.“ Lze doplnit i variantou: „…a my to předložíme klientovi.“
Začátek roku také ukázal, že pokračuje trend z minulého roku, kdy na vyprodukování určitého konstantního obratu potřebujeme stále více energie, nápadů i času. Reklamní trh ani letos nepřinesl a asi nepřinese žádného velkého movitého klienta, který by chtěl utratit nechutně velké peníze v médiích. A tak začátek roku přinesl pokračující přetahování klientů mezi agenturami. Není tak příliš vzácným jevem, že na jednoho klienta zpracováváme dvě, tři, ale i čtyři nabídky pro různé agentury. A někdy se pak divíme, co se nakonec ke klientovi dostalo a co mu bylo slíbeno.
Dobré vztahy by nemělo nic poničit
Významné byly i přesuny v mediálních poolech — některé zanikly, jiné vznikly. A jak se k tomu mají stavět média? Nemohu mluvit za ostatní. Je to však realita mediálního trhu a představy o jednotném přístupu médií k takovýmto přesunům považuji jednoznačně za pouhou utopii. Naopak si myslím, že pokud máte dobré a korektní vztahy s agenturou, když byla ve sdružení A, je velmi pravděpodobné, že stejné vztahy s ní budete mít i při jejím členství ve sdružení W. Proto zde nevidím problém.
Požadavky na slevy rostou
Za vážnější problém do budoucnosti považuji neustále rostoucí tlak na výši slev poskytovaných médii, případně množství free ploch pro klienty. Kdyby tyto požadavky byly odrazem rostoucího objemu reklamních investic, bylo by vše v pořádku. Mnohdy je tomu však naopak, případně za stejný objem je požadována větší sleva či více free plochy. A v tom vidím zárodek možných problémů do budoucnosti. Budou-li reklamní investice do médií rozdělovány podle „objektivních“ čísel (čtenost a prodaný náklad), neměla by být silná média příliš znepokojena. Naopak slabší a menší média (nemám tím na mysli odborná a úzce specializovaná periodika) budou řešit otázku, jak dosáhnout na peníze určené pro printovou reklamu — často za „jakoukoli cenu“. A tak se navýší ceníková cena, tím mohu poskytnout větší slevu. Získám obchod a i po nestandardní slevě, ve výši několika desítek procent, získám ty peníze, které potřebuji. Klient pak samozřejmě vznese minimálně dotaz na ostatní média, proč nemůže mít tak zajímavou slevu i u nich. A odtud se již velice snadno dostanete ke kalkulaci: Za 100 tisíc získám u menšího vydavatele tři stránky, naopak u většího pouze jednu stránku. To, že tři strany menšího periodika osloví v součtu např. pouze čtvrtinu počtu čtenářů většího periodika, se jaksi zapomene nebo ztratí v objektivních číslech a vývojových křivkách.
A řešení? Kdo ví, když vycházet a obchodovat chceme v roce 2003 i nadále všichni.
Petr Tuček,
obchodní ředitel vydavatelství Astrosat


Zavřít reklamu

Většina diváků čeká od televize zábavu

Starší článek

O nejlepší web soutěží dvě stovky měst, obcí a krajů

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: TV Nova

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Tiktok v influencer marketingu dotírá na Facebook i YouTube

Instagram si i letos udrží místo top platformy pro influencer marketing, ovšem Tiktok rychle dotahuje. Letos předběhne pro tento typ reklamy Facebook a za…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.