Distribuční spor v médiích

3. 3. 2003 00:03

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

TV Nova je průkopníkem nových trendů

TV Nova mění přístup k audiovizuální produkci. Zelené natáčení se stává standardem přinášejícím ekologické inovace.

Reklama
SDG

Protože častým argumentem v probíhajícím sporu distribučních firem PNS Mediaprint & Kapa je tvrzení, že některá média (zejména deníky) o sporu záměrně neinformují, M&M požádal o vypracování analýzy publicity distribučního sporu společnost Anopress. Výsledky nepotvrdily, že by deníky o sporu vůbec neinformovaly, nicméně je možné najít disproporce v počtu zveřejněných příspěvků, a to jak u celostátních, tak regionálních deníků. Z celostátních deníků se sporu nejvíce věnovaly Hospodářské noviny, které uveřejnily 13 příspěvků, LN publikovaly tři a MF Dnes dva příspěvky (patří RBVG), rovněž dva příspěvky přinesl Blesk společnosti Ringier ČR a jeden deník Právo, vydávaný Borgisem. Z regionálních deníků se sporu nejvíce věnovaly Noviny Chrudimska (10) a Moravskoslezský deník (6), ostatní regionální deníky vydavatelství VLP přinesly většinou po dvou příspěvcích. Celkem bylo ve sledovaném období od 1. října 2002 do 17. února 2003 v médiích zveřejněno 142 příspěvků na dané téma. Srovnáme-li počty příspěvků v jednotlivých měsících, pak nejvíce se média kauzou zabývala v lednu. V říjnu, kdy se kauza dostala do médií, uveřejnily informace převážně regionální zdroje. Je potřeba připomenout, že předkládaná analýza je kvantitativní, sleduje zmínky o sporu v médiích, nevypovídá však o případném stranění médií jedné či druhé firmě v probíhajícím sporu. Proto pouze počet zveřejněných příspěvků nemůže být argumentem pro tvrzení, že média jednají ve prospěch některého z účastníků sporu, a to i přesto, že samotná absence článků může být indikátorem náklonnosti médií. Na podporu tvrzení případného stranění médií by bylo zapotřebí obsahové analýzy, v úvahu by se také muselo vzít zaměření médií. n mav
Publicita distribučního sporu
Přehled zdrojů v počtech příspěvků


Zdroj: Anopress, sledované období 1. 10. 2002—17. 2. 2003

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Známe Agenturu roku! Aplaus patří McCann Prague!

Vítězné konfety se po roce opět snášejí na hlavy zástupců McCann Prague. Ti podruhé za sebou ovládli hlavní kategorii soutěže Agentura roku a celkem si ze slavnostního večera odnášejí šest trofejí. Nezávislou agenturou je Boomerang Communication, Nejlepším marketérem Kateřina Harris z řetězce Albert.

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Bonami mění v nové kampani kartonový svět za osobité bydlení

Novou kampaň s historicky největší videoprodukcí spouští Bonami. Jejím hlavním motivem je kontrast mezi nudným „kartonovým“ světem a „osobitým bydlením“, které může být s Bonami dostupné a jednoduché. Kampaň vznikla ve spolupráci s YYY agency a reklamní a filmovou produkcí Nice!.