Zájmem vydavatelů musí být prodej!
Dívám-li se na současnou situaci v oblasti distribuce očima zástupce vydavatele – nakladatelství Burda Praha, musím konstatovat, že se vážná situace, trvající od října loňského roku, neustále vyhrocuje. V době, kdy by vydavatelé očekávali neustálé zlepšování distribučních služeb, se řeší základní otázka, a to, zda se časopisy vůbec dostanou ke čtenáři.
Pokud se podíváme na postoj Burdy Praha, je jednoznačný – Burda Praha nechce ztratit ani jediný dosud prodaný výtisk jakéhokoliv titulu z produkce nakladatelství Burda. V žádném případě nevěřím, že jedna či druhá distribuční společnost je schopna 100% nahradit prodeje druhé firmy. A samozřejmě výše prodaného nákladu ovlivňuje čtenost každého titulu a se čteností souvisejí inzertní výkony nakladatelství a s inzertními výkony nakladatelství souvisejí nejstrategičtější příjmy společnosti jako celku atd.
Vydavatel sleduje především své cíle
Jak máme vysvětlit čtenáři, že nemůže sehnat ve svých obvyklých stáncích například Svět ženy, v současné době prodávaný v množství téměř 300 tisíc výtisků? Jak vysvětlíme inzertní agentuře náhlý pokles prodeje, potažmo čtenosti určitého časopisu? Pro mě z toho vyplývá jediný závěr. Tak dlouho, pokud bude na trhu existovat několik distribučních společností a tyto budou své služby poskytovat kvalitně a spolehlivě a budou solventním partnerem, který včas vypořádá své závazky, tak dlouho budou časopisy Burdy Praha přes tyto distribuční společnosti rozšiřovány.
Všem měřit stejný metrem
Pevně věřím, že akcionáři-vydavatelé PNS jsou si vědomi své dvojaké role – vydavatele a distributora, a učiní vše pro to, aby distribuční služby byly objektivní pro všechny vydavatele, nejen akcionáře PNS, a aby časopisy neustále nehrály roli toho druhého, tj. nebyly preferovány jen a jen deníky.
Osobně věřím, že nastane klid zbraní a s tím i situace, která bude přijatelná a akceptovatelná pro všechny, tj. pro distributory, vydavatele a konzumenty.
Patrik Tomšů,
ředitel distribuce vydavatelství Burda Praha
Podobné zprávy


Maskot Tony the Tiger bude vysílat na Twitchi


Nielsen bude pro Amazon měřit sledovanost čtvrtečních streamů NFL


Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

