Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Na kus řeči s terminálem

Redakce MAM17. 2. 200328. 6. 2019

Jednou z možností reklamního využití veřejných informačních terminálů je prodej reklamního prostoru na terminálech v podobě aplikací informačního nebo zábavního charakteru.
n Martin Schreier
Terminály lze zjednodušeně popsat jako ovladatelné informační panely. Většinou se skládají z počítače, kvalitního zobrazovacího zařízení a dalších modulů, mezi kterými mohou být telefony, tiskárny, digitální fotoaparáty, čtecí zařízení na čipové a platební karty apod. Fungují na interaktivní bázi. Uživatel si sám volí okruh informací, a to umožňuje dát prezentacím i reklamě efektivnější a účinnější formu. Prosazují se jako veřejná přístupová zařízení do informačních systémů veřejné správy, stále častěji se vyskytují i na dalších veřejných místech, jako jsou letiště, čerpací stanice, autobusové zastávky a telefonní budky. Podle ředitele agentury Media.com Interactive Jana Čepa je síla reklamy na terminálech i v její regionalizaci, kdy se pružně přizpůsobuje místním podmínkám.
U nás vystřízlivění
Informační terminály a jejich reklamní využití v ČR za vyspělým světem zatím pokulhává. Síť PIT (Public Internet Terminal) hodlala vybudovat společnost Český Internet s finanční podporou Českých Radiokomunikací a finální vize atakovala fantastický počet šesti tisíc přístrojů. Jako s primárním zdrojem příjmů se počítalo s firmami, jež měly na přístrojích nabízet své komerční prezentace a aplikace např. v oboru bankovnictví, dopravy či e-commerce. Podle manažera obchodního útvaru úseku telekomunikačních služeb Českých Radiokomunikací Jána Vlčka však byl celkový podnikatelský plán Českého Internetu přehnaný a nereálný a projekt skončil ve ztracenu.
Telecom a Ascom v ofenzívě
Dodavatelem internetových informačních terminálů pro projekt Českého Telecomu je kanadská společnost King Products and Solutions, Inc., která po celém světě provozuje cca 11 tisíc terminálů a je v ČR zastupována společností ASCOM Praha. „Naše vlastní, komfortní řešení správy reklamních ploch umožňuje mimo jiné zadávat reklamní kampaně cíleně na různé oblasti informačního obsahu, je také možné zadávat parametry, jako je minimální doba zobrazení pro jednoho uživatele a podobně,“ přibližuje toto řešení ředitel divize multimédií a telefonních automatů ze společnosti ASCOM Praha Michal Prostějovský.
Státní správa vers. komerce
V současné době je podle tiskového mluvčího Českého Telecomu Vladana Crhy v provozu 32 internetových kiosků na veřejných místech a 2 na neveřejných místech. „V souladu s rychlostí implementace internetových kiosků na trh se návratnost projektu očekává v horizontu pěti let,“ vypočítává ambice projektu Vladan Crha. Telecom nyní hledá partnera pro prodej reklamy a dalších komerčních aplikací, které internetové kiosky nabízejí. Zájemci o reklamní plochy na terminálech se podle Crhy rekrutují z řad retailu, internetových obchodů se zaměřením na elektroniku a mobilní telefony a cestovních kanceláří s možností prezentace aktuálních nabídek Last minutes. V jednání je prodejce automobilů, internetové noviny, finanční domy, distributoři hudebních a filmových nosičů. Další cesty k využití terminálů v budoucnu vidí Crha např. v získávání zpětné vazby, jako prostředek k hlasování, v kompatibilitě na přijímání bankovních čipových karet, v možnostech rezervací apod.
Ján Vlček vidí hlavní výhodu projektu Českého Telecomu v jeho zaštítění prostředky státního rozpočtu. České Radiokomunikace se podle něho do budoucna „terminálových“ projektů nestraní, ale svou pozornost hodlají upírat spíše do komerční sféry. Jako dodavatel infrastruktury momentálně figurují v tendru jednoho z potenciálních konkurentů Telecomu.
Dočkáme se tedy i u nás terminálové revoluce? Na bombastické projekty to sice zatím nevypadá, zájem však nepochybně je. n
PŘESNÉ ZACÍLENÍ. Veřejné informační terminály nabízejí možnost personalizovat nabízený výrobek nebo službu a prostřednictvím terminálu jej zakoupit.

Zavřít reklamu

Francie by ráda měla zpravodajskou stanici na způsob CNN

Starší článek

Vydavatelství Hachette Filipacchi opět s Mediaprintem

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: TV Nova

Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef

Nova odvysílá závěrečnou řadu populární Policie Modrava, druhou řadu loňského hitu Pan profesor s Vojtěchem Dykem, další sérii reality show MasterChef či…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

Tiskové tituly i přes rostoucí inflaci oslovují většinu populace. Čte je osm z deseti obyvatel ČR, ukazují data Media projektu za 3. čtvrtletí 2021 až 2.
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Tiktok v influencer marketingu dotírá na Facebook i YouTube

Instagram si i letos udrží místo top platformy pro influencer marketing, ovšem Tiktok rychle dotahuje. Letos předběhne pro tento typ reklamy Facebook a za…
11. 8. 202211. 8. 2022
Média

Jde z něj hrůza a je manipulativní. Nový chatbot Mety ohodnotil Zuckerberga

V minulém týdnu byl spuštěn nový chatbot společnosti Meta vybavený umělou inteligencí BlenderBot 3. Novináři mu při té příležitosti položili několik otázek…
10. 8. 202211. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Novým CEO MultiSport Benefit je Miroslav Rech
Romana Jourdren vede obchod společnosti Orkla Foods

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.