Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Vývoj evropského televizního trhu

Redakce MAM6. 1. 200328. 6. 2019

Studie „Global Entertainment and Media Outlook 2002—2006“ prezentovaná PriceWaterhouseCoopers se snaží ukázat, jak se bude vyvíjet televizní inzerce do roku 2006.

nTomáš Trampota

Studie představená pod zkratkou EMEA sleduje trh televizních sítí z hlediska množství peněz zaplacených inzerenty broadcasterům a kabelovým sítím. Monitorované inzertní výdaje obecně referují o hrubých výdajích inzerentů, ačkoliv u některých zemí jsou inzertní data prezentována jako očištěná od provizí agenturám, a někdy jsou dokonce uváděné údaje už bez určitých produkčních nákladů.
Odhady růstu do roku 2006
Studie předpokládá, že televizní inzerce v Evropě, na Blízkém východě a v Africe mezi roky 2001 až 2006 celkově vzroste z 27,7 mld. dolarů na 37,5 mld. dolarů ročně. To představuje průměrný roční růst ve výši 6,2 %. V západní Evropě, která vykázala za rok 2001 inzertní výdaje ve výši 22,4 mld. dolarů, porostou inzertní příjmy pomaleji, přibližně o 5,1 %. Růst bude pomalejší především v letech 2002 a 2003 v souvislosti s ozdravováním ekonomiky. K  největším procentuálním nárůstům by naopak mělo podle odhadů dojít v letech 2004 až 2006. I zde však půjde o meziroční nárůsty nižší než 10 %. V roce 2006 však odhady očekávají opětné povzbuzení inzertních výdajů spojené s televizním vysíláním mistrovství světa ve fotbale.

A co na to východ?
Na rozdíl od televizních trhů západní Evropy očekává studie společnosti PWC pro léta 2002 až 2006 růst inzerce nad 10 %. Po pomalejším současném růstu, který reflektuje problematické podmínky oblasti, by měly výdaje do inzerce posilovat především v druhé části sledovaného období. Předpokládá se, že jen ve východní Evropě příjmy z televizní reklamy vzrostou z 3,5 mld. roku 2001 až na 6,2 mld. dolarů dosažených v roce 2006. To znamená průměrný každoroční nárůst 12,2 %. Blízký východ a Afrika by měly do roku 2006 vykazovat nižší hodnotu průměrného růstu — 7,6 %.
Ekonomické vlivy
Z dlouhodobého pohledu by měla evropskou ekonomiku posílit probíhající adaptace jednotné měny. V krátkodobém výhledu však ekonomické problémy a stagnace znamenají, že plné oživení evropské ekonomiky nenastane dříve než v roce 2004. Zajímavé je srovnání: Zatímco v západní Evropě v roce 2001 televizní inzerce poklesla o 4,5 %, východní Evropa, Blízký východ a Afrika nebyly zasaženy celosvětovou stagnací a zaznamenaly naopak dvouciferný procentuální růst. Ačkoliv i v roce 2002 ve většině západní Evropy ekonomika stagnovala, spuštění projektu jednotné měny pro 12 zemí pomohlo nastartovat i televizní inzertní výdaje.

Nové televizní vyhlídky
Spuštění projektů televizních kanálů v krátké době povzbudí inzertní výdaje. Přicházející zpomalení růstu inzertních příjmů povede k postupnému pročištění televizních trhů. Kanály, které krizi přežijí, budou mít k dispozici více finančních zdrojů využitelných pro programování stanic. To jim obratem umožní přitáhnout větší množství nejen diváků, ale i inzertních peněz. n

Západní Evropa200120022003200420052006
Belgie75079586096010001100
Dánsko225225228240250260
Finsko179170175185193201
Francie266626802800305032203500
Řecko604630635670700750
Irsko147150155162169180
Itálie377038604000410043004600
Německo419042404360470048905150
Nizozemí625630650680710750
Norsko499490500520540575
Portugalsko111511701300150017002000
Rakousko443470510575605606
Španělsko198019402000210022252425
Švédsko391405440490530580
Švýcarsko357365375390410430
Británie446045004600480051005500
Východní Evropa
Česká republika397403420440470520
Maďarsko563620680770850920
Polsko137515001700200023502800
Rumunsko138175210245275300
Rusko103312001250135015001700
Tabulka 3

Zavřít reklamu

Helena Vondráčková obsadila první místo hitparády prodeje CD

Starší článek

Společnost Corpus Solutions, a. s., slaví 10. výročí působení na tuzemském trhu

Novější článek

Podobné zprávy

Média

TV sledovanost bude opět měřit Nielsen Admosphere. Vyhrála vleklý tendr

Tendr na Asociace televizních organizací (ATO) na realizaci crossplatformního měření sledovanosti televizního vysílání v České republice v dalším pětiletém…
29. 6. 202229. 6. 2022
Média

Twitter představil Notes a oznámil spolupráci se Shopify

Online prodejci, kteří používají Shopify, tak budou moci na svém profilu na Twitteru zobrazit až 50 položek k prodeji v automaticky aktualizovaných seznamech.
29. 6. 202229. 6. 2022
Média

Stát kolem dezinformací opatrně přešlapuje

Vypnutí dezinformačních webů po ruské invazi na Ukrajinu bylo oprávněně, v Česku ale chybí vůle používat ve vztahu k online prostředí stávající zákony a…
28. 6. 202229. 6. 2022
Média

Předseda správní rady NFNZ Richter odstupuje. Nahradí ho Kučera

Tomáš Richter odstupuje z funkce předsedy správní rady Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Reaguje tak na vyhlášení prezidentské volby a svoji aktivní…
28. 6. 202228. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.