Slibné vyhlídky internetových obchodů

13. 1. 2003 00:01

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Když něco, tak Allegro, říká tržiště v mezinárodní kampani od DDB Warszawa

Nový mezinárodní komunikační koncept spouští online tržiště Allegro, reaguje na rostoucí poptávku po větší personalizaci.

Reklama
SDG

Studie německého institutu se snažila zjistit, jaký potenciál leží v optimalizaci nástrojů internetu při získávání zákazníků.

Výsledek jednoznačně ukázal, že čím spokojenější jsou abonenti internetové nabídky v kritériích jako aktuálnost, informační obsah, možnost objednávky a především poradenská služba, úměrně tomu se zvyšuje jejich ochota využít jej k nákupům.
On-line informace jako komunikační prostředek mezi nabízejícím a zákazníkem se v poslední době pevně etablovaly na trhu, neboť e-maily zastihují zákazníky přímo a trvale. Ze zjištění studie institutu ComCult „Permission Marketing im Internet: Online-Newsletter“ vyplývá, že jsou ideální základnou pro zavádění marketingu na internet. Přesto zatím není tento způsob penetrace trhu pro německé podniky hlavní prioritou.
Firmám jde o dialog, zákazníkům o radu
Zajímavé je, že přes dosavadní přehlížení e-mailového marketingu o jeho efektivitě německé firmy nepochybují a většina by jich chtěla tuto formu prodeje posílit. Třetina oslovených si přitom od toho kroku slibuje lepší zasažení cílových skupin mezi spotřebiteli. Podle mínění 82,8 % ze 145 zástupců oslovených firem stojí v popředí těchto snah zintenzivnění dialogu se zákazníkem, zatímco získání nových zákazníků a test reklamních kampaní není touto cestou příliš atraktivní.
Také pro spotřebitele získává internet na významu. Přes 50 % uživatelů je podle studie připraveno nechat se zanést do rozesílacího seznamu pro příjem informací o produktech. Nejdůležitějšími pro většinu příjemců jsou bezesporu aktuálnost a krátká doba přenosu zprávy. Zlepšení jsou ze strany zákazníků očekávána zejména v oblasti objednávkových funkcí služby, které zatím vyhovují jen každému druhému uživateli. Nejvíce postrádána (přes 50 % oslovených) je zatím poradenská funkce při internetové nabídce: potřebná doporučení a tipy, které co možná nejvíce ulehčí vyhledávání relevantních informací.
Jak je to v Německu a USA?
Každý třetí německý zákazník internetové nabídky již podle zjištění studie učinil objednávku v segmentu knih a CD. Do budoucna se v tomto směru počítá s atakováním 50% kvóty. Většina v současnosti nerozhodnutých navíc považuje budoucí využití nabídky za velice pravděpodobné. Kupní frekvence je sice zatím spíše nízká, nakupující stále ještě získávají první zkušenosti s touto formou nákupu.
V USA již třetina aktivních uživatelů internetu uskutečňuje internetové nákupy prostřednictvím účasti v nabídkové databázi firem. Evropským specifikem je naopak třetina reklamovaných a vrácených objednávek ze strany uživatelů internetu. Její důvody lze hledat jednak v přehnané, popř. irelevantní reklamě. Každý druhý evropský uživatel sítě pak e-mailový marketing kategoricky odmítá, zejména ze strachu před zahlcením pošty, viry a pádem systému. n sch

Zpracováno podle studie institutu ComCult
Obchody lákají. Téměř každý druhý Němec zařazený v posledním roce do databáze učinil také objednávku.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Bude i český sport bez odpadu?

Bude i český sport bez odpadu?

Ty největší sportovní kluby už podléhají povinnému nefinančnímu reportingu, za pár let se to bude týkat i těch menších. Český sport témata ESG zatím spíš míjel. To se ale začíná měnit.