Přijíždí showtruck, nový marketingový nástroj Stratosféry
Nový marketingový nástroj, tzv. showtruck, loni úspěšně otestovalo vydavatelství Stratosféra. Letos jeho využití hodlá rozšířit.
n Martina Vojtěchovská
Ve snaze o rozšíření a posílení pozice svých tištěných titulů, chcete-li značek, vydavatelé používají různé způsoby, jak stávající čtenáře přesvědčit o správné volbě a nové čtenáře oslovit. Na české poměry s nezvyklým marketingovým nástrojem začalo v loňském roce pracovat vydavatelství Stratosféra. Loni v srpnu vyjela Stratosféra poprvé se svým showtruckem, tedy tahačem s třínápravovým návěsem s výklopnými pódii o celkové ploše více než 50 metrů čtverečních a s přehlídkovým molem o délce 10 metrů. Pódia jsou dimenzována na hmotnost velké skupiny lidí a lze na ně také umístit až dva osobní automobily. Součástí showtrucku je i profesionální zvuková a světelná aparatura. Molo je pak možné využít například pro módní přehlídky. „Posláním showtrucku je prohloubení povědomí o titulech Stratosféry, oslovení vybrané cílové skupiny netradiční formou a pomoc našim obchodním parterům při propagaci jejich produktů,“ potvrzuje Robert Španěl, marketingový ředitel Stratosféry.
Akce showtrucku jsou pořádány jak ve vlastní produkci Stratosféry, tak ve spolupráci s pořadateli jiných akcí. Jsou určeny k propagaci všech titulů vydavatelství a produktů jeho obchodních partnerů. Hlavním kritériem výběru lokality a typu akce je potenciální koncentrace osob z vybrané cílové skupiny. Loni se akce konaly například v Brně, Praze, Ostravě, Liberci a Pardubicích a v průměru jednu show navštívilo 600 až 900 diváků.
„Hlavním cílem programu na showtrucku je vhodná prezentace časopisu a jeho obsahu s vazbami na produkty partnerů. Každá jednotlivá akce je koncipována zábavnou a pro diváky co nejpřijatelnější formou,“ říká k programu showtrucku Robert Španěl. Tituly Stratosféry jsou stejně tak jako produkty obchodních partnerů v rámci akce propagovány pomocí různých nástrojů — slovně, samplingem, reklamními plochami přímo na trucku, doprovodnými kulisami či vystavenými produkty. Součástí propagace jsou i akční prezentace produktů, jež jsou zajišťovány například soutěžemi, módními přehlídkami nebo předvedením funkčnosti produktů.
V loňském roce Stratosféra realizovala prvních deset akcí, které považovala za zkušební provoz. Protože se již během testování setkala s příznivým ohlasem publika i inzertních klientů, rozhodla se na letošní rok naplánovat více než 50 akcí. Sezona showtrucku trvá od jara do podzimu, první akce tak letos odstartuje v polovině března v Liberci. n
Dorazil showtruck. Stratosféra v letošním roce zařadí do promo aktivit speciální truck určený k propagaci svých titulů.
Podobné zprávy


TV sledovanost bude opět měřit Nielsen Admosphere. Vyhrála vleklý tendr


Twitter představil Notes a oznámil spolupráci se Shopify


Stát kolem dezinformací opatrně přešlapuje

