Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Odborný tisk si musí hledat alternativní zdroj příjmu

Redakce MAM20. 1. 200328. 6. 2019

O situaci odborných IT titulů a o novém projektu vydavatelství Softwarové noviny jsme si povídali s obsahovým ředitelem vydavatelství Petrem Koubským.
Jak odhadujete letošní vývoj v segmentu IT titulů?
Očekávám spíš problémy než přírůstky, protože zdroje příjmu jsou omezené. Všechny časopisy, které na trhu jsou, žijí ze stejných inzertních rozpočtů a je naprosto jasná tendence mezi IT firmami — z jejich hlediska ale logická — přesouvat část inzertních rozpočtů do všeobecně orientovaných médií, obracet se na všeobecného spotřebitele. Časy, kdy jejich základním zákazníkem byl odborník, kterého bylo nejlépe oslovit přes odborné tituly, jsou pryč. Dnes mnohé z těchto firem, a právě ti největší inzerenti, jdou s inzercí do televize a všeobecně zacílených médií. To je nová situace, které se musí přizpůsobit veškerý odborný tisk a musí si najít nějaké alternativní zdroje příjmu.
Není tedy naděje, že by odborné tituly mohly získávat z inzerce více?
V tuto chvíli je to hodně vyhraněné. Jsou firmy a produkty, které budou vždy inzerovat v odborném tisku, protože to z jejich hlediska dává smysl. Jde ale o jisté omezené množství a součet těchto rozpočtů nemůže v žádném případě uživit veškerý odborný počítačový tisk u nás. Na druhé straně jsou společnosti, největší inzerenti jako HP, Microsoft, mobilní operátoři, jejichž charakter produkce se změnil. Pro ty dává lepší smysl inzerovat v televizi nebo společenských časopisech. Těžko jim to vyčítat, odborný tisk tak ale musí hledat jiné cestičky.
V IT oboru jsou trendem časopisy určené běžným uživatelům. Neubírají z reklamních příjmů odborným titulům?
Tyto časopisy mají bezpochyby velkou naději na úspěch, pokud jsou zaměřeny na poučení, pokud se z nich lidé dozví základní informace, něco, co mohou uplatnit. Osvědčuje se to všude v Evropě, proč tedy ne u nás. Z našeho hlediska to ale není příliš velká konkurence, ani v případě čtenářů, ani v případě inzerentů, protože tyto časopisy zasahují do všeobecného segmentu, a proto nejsou našimi soupeři. Část rozpočtu, která je určena pro odborný tisk, tak tímto nebude dotčena.
Softwarové noviny začaly vydávat nový magazín Inside 1/4ly. Jde o první český newsletter zaměřený na trh informačních technologií a telekomunikací v angličtině. Proč jste se jej rozhodli vydávat?
Již třetím rokem vydáváme v českém jazyce Inside, který je orientován na skupinu lidí pracující uvnitř IT oboru. Konkrétně je určen pro pracovníky, kteří se zabývají prodejem a  dodávkami výpočetní techniky. Ukázalo se ale, že v této zemi pracuje mnoho zahraničních manažerů, kteří neumějí česky, a právě u nich jsme delší dobu registrovali zájem o anglické vydání. Dlouho jsme váhali, jestli se nám tato aktivita vyplatí, nakonec jsme se ale rozhodli pro. Nyní se zdá, že jsme měli začít mnohem dříve. Inside 1/4ly vychází jak elektronicky, tak i v tištěné verzi. Jde sice o čtvrtletník, ale není vyloučeno, že k němu časem přidáme čistě elektronickou službu, která bude mít vyšší periodicitu.
Jde o kompilát Insidu?
Částečně. Obsah této anglické varianty je tak z poloviny přeložený a upravený obsah českého Insidu a z poloviny psaný pouze pro účely anglické verze. Do budoucna by to mělo v tomto poměru zůstat.
Jak hodnotíte loňský rok ve vašem vydavatelství. Plánujete nové projekty?
Nemůžeme říct, že jsme nespokojeni. Nový časopis vydávat nechceme, protože doba není příznivá. Vedle Softwarových novin a Insidu již delší dobu celkem intenzivně zpracováváme komerční přílohy na objednávku, které se dost často nepřikládají ani do našich titulů. To je pro nás docela důležitá část aktivit a chceme ji dále rozvíjet a podporovat.
Chcete se dále vyvíjet tímto směrem?
Pokud to budu hodnotit z hlediska příjmové struktury, tak je to pro nás velice dobrý způsob, jak si uchovat nezávislost, pokud jde o naše „normální“ periodika. Získáme tím dostatek peněz na to, abychom nebyli tak tvrdě závislí na požadavcích inzerentů. Zatím je to dobře fungující model. n mav


Změna. Odborný tisk se musí podle Petra Koubského přizpůsobit novým podmínkám.

Zavřít reklamu

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 3. týden 2003

Starší článek

Miliardář Haim Saban se chce ucházet o aktiva KirchMedia

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Canal+

Canal+ Sport bude i na T-Mobile TV, Digi Slovakia a Slovak Telekom

Slovak Telekom, DIGI Slovakia a T-Mobile Czech Republic uzavřely novou strategickou dohodu se společností CANAL+ na další tři roky.
5. 8. 20225. 8. 2022
Média

Reddit a Aleph navazují partnerství, sociální síť na českém trhu zastoupí Httpool

Skupina Aleph, jejíž součástí je i český Httpool, oznámila globální partnerství se společností Reddit ve vybraných evropských a asijských zemích včetně ČR…
4. 8. 20227. 8. 2022
Média

Podzimní program na Primě přinese tři nové seriály: Pálava, Hořký svět a Dobré zprávy

Televize prima v rámci podzimního schématu chystá tři nové seriály pro hlavní vysílací čas. Mix zábavy a romantiky doplní programové stálice a televize…
4. 8. 20223. 8. 2022
Média

Dva z pěti Čechů využívají placené VOD služby, ne všichni však za ně platí

Aspoň jednu placenou službu s videi na vyžádání využívá již 40 procent Čechů ve věku 15 až 69 let, další čtyři procenta si ji během roku plánují pořídit.
3. 8. 20222. 8. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Jan Hanuš míří z Mall Group šéfovat topenářskému startupu Woltair
Novou generální ředitelkou McDonald’s pro ČR a SR je Yuliya Badritdinova

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.