Skip to content
Marketing & Media
  • Marketing
  • Média
  • Retail
  • Sport
  • Lidé
  • Akce
  • Kampaně
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Média

Nemluvte s někým, koho neznáte

Redakce MAM6. 1. 200328. 6. 2019

Inzerce v časopisech může být velmi úspěšná, pokud zadavatel ví, kdo tvoří čtenářskou obec zvoleného titulu. Na rizika spojená s přehlédnutím této skutečnosti se snažila upozornit kampaň australských vydavatelů.

n Martina Vojtěchovská
A ustralská organizace sdružující vydavatele časopisů (Magazine Publishers of Australia – MPA) připravila v loňském roce kampaň na podporu inzerce v magazínech. Zajímavé na této kampani bylo její ústřední motto „Neoslovujte někoho, koho neznáte“ (Don’t talk to strangers). Strategie kampaně se opírala o prostor vytvořený hodnotami spojenými s přátelstvím a známými lidmi na jedné straně a s neznámými osobami na straně druhé. Jednotlivé náměty se snažily přiblížit promarněné příležitosti inzerentů při používání magazínové reklamy. Například obrázek milovnice zvířat, která je zvláště posedlá svým pudlem, doprovázel text: „Inzerenti každodenně utratí tisíce, aby jí prodali jídlo pro kočku.“ Kampaň se tedy snažila ukázat, jaké nástrahy na inzerenty čekají, pokud komunikují s někým, koho neznají. Výchozím bodem byla již výzkumy potvrzená zjištění, že inzerce v časopisech si získává pozornost a podporuje představivost. Čtenáři mají ke svým oblíbeným časopisům úzkou vazbu, přičemž tohoto vztahu mohou ostatní média podle MPA jen těžko dosáhnout.

Výzkum o čtenosti magazínů
Reklamní kampaň byla ještě doprovázena kvalitativním výzkumem čtenosti magazínů. Výzkum, který se uskutečnil v časovém období devíti měsíců, sledoval především otázky příjmu inzerátů, jejich účinnosti a vztahu čtenářů k jeho časopisům. Jak tento výzkum, tak kampaň na podporu magazínové inzerce byly vyvolány na pozadí zásadního přehodnocení mediálních a marketingových strategií australským reklamním průmyslem. Tlaky na marketingové ředitele k větší odpovědnosti a nákladové efektivitě společně s vyšším využíváním CRM (customer relationship marketing) stály za přehodnocením mediálních strategií. Inzerenti opouštěli „tradiční myšlení“ ve smyslu komunikace prostřednictvím klasických médií a více se upínali k novým, příměji oslovujícím marketingovým nástrojům. Přestože MPA měla od reklamních pracovníků pozitivní ohlas, pokud jde o vnímání časopisů jakožto nositele reklamních sdělení, cítila, že v kontextu přehodnocování mediální strategie stále časopisům hrozí nebezpečí, že budou za těchto okolností přehlédnuty. Proto se snažila zdůrazňovat příležitosti a výhody, které inzerce v časopisech skýtá. Podrobné závěry z tohoto výzkumu přineseme v některém z dalších vydání M&M.

Na podporu tisku i v Německu
Australští vydavatelé ale nebyli jediní, kteří se rozhodli demonstrovat sílu tiskové reklamy. Podobnou iniciativu vyvinula i německá magazínová asociace VDZ, která zvolila jednoduchý, ale výstižný slogan „Tisk funguje“ (Print wirkt). Kampaň se snažila ukázat výhody časopisecké inzerce, když využila úspěšných inzertních projektů z minulosti. Němečtí vydavatelé odstranili z těchto úspěšných inzerátů loga firem a celou svoji kampaň postavili na schopnosti čtenářů vybavit si, s jakou značkou je daný obraz spojován. Snažili se tak dokázat, že sama magazínová inzerce může vytvářet – a vytváří – dlouhodobou znalost značky díky dobře provedené reklamě. Kampaň VDZ tak komunikovala jak požadavek na tiskovou inzerci, tak zároveň sloužila jako důkaz, že tento požadavek je splnitelný. n
Zpracováno
podle FIPP.
Znají čtenáře. Žádné jiné médium nezná své publikum tak dobře jako časopisy. Z této úvahy vycházela kampaň MPA.



Zavřít reklamu

Helena Vondráčková obsadila první místo hitparády prodeje CD

Starší článek

Společnost Corpus Solutions, a. s., slaví 10. výročí působení na tuzemském trhu

Novější článek

Podobné zprávy

Média

TV sledovanost bude opět měřit Nielsen Admosphere. Vyhrála vleklý tendr

Tendr na Asociace televizních organizací (ATO) na realizaci crossplatformního měření sledovanosti televizního vysílání v České republice v dalším pětiletém…
29. 6. 202229. 6. 2022
Média

Twitter představil Notes a oznámil spolupráci se Shopify

Online prodejci, kteří používají Shopify, tak budou moci na svém profilu na Twitteru zobrazit až 50 položek k prodeji v automaticky aktualizovaných seznamech.
29. 6. 202229. 6. 2022
Média

Stát kolem dezinformací opatrně přešlapuje

Vypnutí dezinformačních webů po ruské invazi na Ukrajinu bylo oprávněně, v Česku ale chybí vůle používat ve vztahu k online prostředí stávající zákony a…
28. 6. 202229. 6. 2022
Média

Předseda správní rady NFNZ Richter odstupuje. Nahradí ho Kučera

Tomáš Richter odstupuje z funkce předsedy správní rady Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky. Reaguje tak na vyhlášení prezidentské volby a svoji aktivní…
28. 6. 202228. 6. 2022
Reklama
FM banner srpen 300x250

Aktuální vydání MAM čtěte ZDE.

Lidé v pohybu

Generální ředitel ČT Petr Dvořák obhájil post viceprezidenta Evropské vysílací unie
Ondřej Cikán je novým ředitelem Rock rádia

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Přehled ochrany osobních údajů

Tyto webové stránky používají soubory cookies. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.

Nezbytně nutné soubory cookies

Systémové funkční cookies jsou nezbytné pro zajištění elementární funkce stránek. Tyto cookies jsou povinná a nelze je odmítnout. Jedná se o cookies ve kterém je uloženo, které cookies smíme použít.

Pokud tento soubor cookie zakážete, nebudeme moci uložit vaše preference. To znamená, že při každé návštěvě těchto webových stránek budete muset soubory cookies znovu povolit nebo zakázat.