Cílem je zkvalitnění rozhlasového trhu
Kudy vede cesta k vybudování nejsilnější rozhlasové sítě? Co čeká rozhlasový trh? Na to nám odpověděl Daniel Sedláček, generální ředitel Media Marketing Services.
n Tomáš Trampota
V současné době je MMS nejsilnějším obchodním zastoupením rádií, jak se vám to podařilo?
Můžete toho dosáhnout, když máte kolem sebe správný tým lidí, podporu společníků, dobrá rádia a snažíte se nabídnout kvalitní servis jak rádiím, tak klientům. Zároveň neslibujete nesmysly a stanovujete si reálné cíle. Může se to podařit komukoliv jinému, pokud poskládá všechny tyto výchozí atributy.
Které okamžiky při budování pozice MMS na rozhlasovém trhu považujete za zlomové?
Když jsme s MMS začínali, měli jsme silné postavení na rozhlasovém trhu. Zastupovali jsme síť regionálních stanic a celoplošné Rádio Alfa. Nejvíc nás myslím posílilo, když Alfa ztratila licenci. Pozice MMS oslabila a mnoho lidí nám předpovídalo zánik. My jsme ale bojovali dál a sousředili se na rozšiřování Hitu, z kterého jsme vybudovali silný a kvalitní produkt. Dnes se ukazuje, že naše orientace na zastupování regionálních stanic byla správná. Zlomový bod bych viděl právě v tom vyrovnání se s neúspěchem.
S přelomem roku se objevila zpráva o rozšíření vašeho portfolia o sedm stanic. Jak se vám podařilo získat šest z nich od konkurenční sítě?
Myslím, že každé rádio mělo své vlastní důvody pro změnu mediálního zastoupení a tuto otázku byste měl položit spíše jejich majitelům. Podle mě hrála při rozhodování většiny z nich hlavní roli vnímaná spolehlivost a stabilita MMS. Předpokládám, že jednotlivé stanice mezi sebou komunikují, a reference námi zastupovaných rádií potvrzovaly, že MMS je společnost, která plní své závazky.
Nebojíte se, že jste nalákali stanice na určitou nabídku, kterou nebudete schopni splnit?
To je nesmysl. My jsme ty stanice nepřetáhli s tím, že bychom jim slibovali více než RadioNet. To je z našeho pohledu nepřijatelná varianta. Pokud bychom někdy v minulosti nesplnili to, co jsme slíbili, tak by k přechodu stanic nedošlo. Chtěl bych zdůraznit, že naší vyjednávací strategií nebylo naslibovat horentní sumy, ale nabídnout novým rádiím reálné podmínky, kterým jsme schopni spolehlivě dostát.
Jak se podle vás bude vyvíjet podíl rádií na reklamních investicích v budoucnu?
Budeme dělat všechno pro to, aby se podíl pozitivně změnil. Současná pozice nám umožní věnovat mnohem více času a energie prezentování možností a výhod, které rádio inzerentům nabízí. Celkový kvalitativní rozvoj trhu je pro nás jednou z hlavních priorit. Bude to ale dlouhodobý proces a nepředpokládám, že by se nám již v letošním roce podařilo výrazně změnit podíl rádií na reklamních investicích.
V současnosti zastupujete většinu regionálních stanic, které nejsou majetkově svázány s jinou sítí. Neobáváte se, že už není kam růst?
Další růst pro nás není hlavním cílem. Chceme se primárně zaměřit na stabilizaci naší současné pozice. Hlavním měřítkem úspěchu pro nás je spokojenost inzerentů s našimi produkty, s profesionalitou našeho servisu a důvěra námi zastupovaných stanic v naše působení na reklamním trhu.
Plánujete v souvislosti s rozšířením portfolia nějaký nový produkt?
Současná struktura našich produktů zůstane zachována. Začlenění nových stanic do Hitu total výrazně zlepšilo jeho postavení na trhu. Hit je dnes v nejčastěji používaných cílových skupinách pro většinu celo- plošných kampaní dostatečně silný základní produkt. Posílilo i postavení Českého výběru, který je zaměřen na podobnou cílovou skupinu jako Impuls s Frekvencí.
Nemůže mít rozšíření zastupovaných stanic nějaké negativní důsledky pro ně samotné? Na jednotlivých lokálních trzích zastupujete stanice, které si konkurují.
Myslím, že ne. Uvažování národních klientů je jiné, než vybrat si konkrétní rádio. Chtějí dosáhnout nějakého výsledku v určitém regionu. A v momentě, kdy existuje na lokálním trhu pět konkurenčních stanic, těžko oslovíte všechny posluchače prostřednictvím jedné z nich. MMS nevnáší mezi jednotlivé stanice žádné preference. Ty úspěšnější mají samozřejmě více peněz než ostatní. Příjmy každého rádia jsou jednoznačně vázány na jeho poslechovost. Z našeho pohledu jsou stanice „strůjcem svého osudu“.
Co podle vás přinese nový Media projekt?
Byl bych rád, kdyby přinesl co nejkvalitnější data. Vzhledem k tomu, že nedošlo k zásadním metodickým změnám, nepředpokládám žádné výrazné změny poslechovosti. Pro nás je důležité, aby Media projekt existoval a aby byla v maximální míře zachována jeho kontinuita. n
Bod zlomu. „Nejvíc nás posílilo, když Alfa ztratila licenci, pozice MMS oslabila a mnoho lidí nám předpovídalo zánik,“ říká Daniel Sedláček.
Daniel Sedláček
Vystudoval právnickou fakultu UK. Už při studiu pracoval jako obchodní ředitel Radia Bonton. Poté se stal vedoucím prodeje rozhlasu společnosti IP. Ve společnosti Multimedia Praha pracoval jako obchodní ředitel pro síť rádií Sun. V roce 1995 zakládal společnost Media Marketing Services, která v té době zastupovala nejsilnější regionální stanice a celoplošné Rádio Alfa.
Podobné zprávy


Nielsen bude pro Amazon měřit sledovanost čtvrtečních streamů NFL


Návrat legend i novinky chystá Nova na podzim. Bude pět hraných seriálů i nový Masterchef


Media projekt ukazuje stabilní čtenost tisku

