Nejsledovanějším reklamním spotem na českém YouTube za Q2 2015 je koncept Aquababes značky Aquila. Nejvíce videí v žebříčku mají Axe a Kofola, jejichž aktuální kampaně Dáš si Fofolu? a Etiketa 21. století shodně vytvořila agentura Zaraguza.

"Na rozdíl od minulých žebříčků je jasně vidět, že jednou úspěšnou reklamou to nemusí skončit. Značky Kofola a AXE přišly s konceptem několika videí, který na YouTube funguje,“ říká Petra Brodilová, Specialista na brandové produkty pro region CEE a Řecko společnosti Google.

reklama
reklama

Kofola uvedla nového miláčka publika českého YouTube šišlajícího psa a AXE vytvořilo sérii videí o moderní etiketě s Majkem Spiritem. Úspěch těchto sérií má vedle dobré kreativy další dva hlavní důvody. Tím prvním je samotný algoritmus YouTube, který těm, kteří viděli jedno video, automaticky doporučí videa další. Ať již na samotné stránce sledování videa, nebo na homepage YouTube. Tato zhlédnutí jsou dodatečná, organická a značka za ně neplatí.

Druhým důvodem, který platí zejména pro videa AXE, je interaktivita ve videu. AXE zná pravidla YouTube komunity a ví, že pokud chce pod videem komentáře, musí diskuzi začít a podpořit již v samotném videu. A ještě k tomu využívá Majka Spirita, který je na YouTube jako ryba ve vodě a jeho kanál odebírá 176 tisíc uživatelů.

Žebříček nejsledovanějších reklamních spotů na českém YouTube za 2. kvartál 2015 

1. AquaBabes - Čistá jako láska

2. Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a moucha

3. Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a kost

4. Kofola Meruňka 0,5 l: Fofola a pizza

5. Old Spice | Mámina píseň


6. AXE Etiketa 21. století: Selfie hellfie

7. AXE Etiketa 21. století: Food hipsters

8. AXE Etiketa 21. století: Gentleman

9. Selena Gomez Live Q&A with adidas NEO

10. Král větří

Co je YT Leaderboard: Google (YouTube) dbá na to, aby byla globální data, ze kterých se sestavují žebříčky YouTube Ads Leaderboard, zpracovávána stejnou metodologií v každé zemi. Jeden z požadavků, aby se spot do žebříčku dostal, je vysoká míra organického zhlédnutí videa vůči všem zhlédnutím (celkové zhlédnutí = organické + spuštěné reklamou). Experti na statistiky YouTube tedy předpokládají organické zhlédnutí alespoň 15 % z celku, aby toto video vyhodnotili jako úspěšné, a tedy nejlepší (jak z hlediska kvality kreativy, tak jako poutavou inzerci).

 

reklama