Společně s agenturou Wunderman přišel Microsoft s konceptem, ve kterém se rozhodl demonstrovat uživatelské výhody a user experience produktů řady Microsoft Office 365, OneDrive a Skype.

Součástí kampaně byla také podpora dotykových zařízení s operačním systémem Windows 8, která práci s výše uvedenými aplikacemi umožňují. Kromě podpory tabletů se systémem Windows 8 a Microsoft Office 365 měl zadavatel také zájem o oživení aktivity na FB profilu Microsoftu.

Cílem kampaně bylo prezentovat výhody plynoucí z používání MS Office 365, které umožňují práci v cloudu, tj. v rámci sdíleného prostoru na internetu. Na základě zadání přišla agentura s konceptem spolupráce dvou lidí, kteří se nikdy neviděli.

reklama
reklama

Pro realizaci oslovil Microsoft Michelle Losekoot a Miloše Říhu, kteří pomocí dvou zařízení a programů Microsoftu měli za čtyři týdny společně napsat román, jehož děj mohli ovlivňovat a průběžně komentovat i čtenáři a fanoušci Microsoftu. Vznikl tak počin, v rámci kterého se literární postavy Ester a Hynek postupně poznávají pomocí dopisů, které si píší na cloudovém úložišti OneDrive.

Literární experiment dvou autorů

Produkt byl představen na pozadí literárního experimentu, kolaborativního psaní dvou autorů, kteří se neznali a osobně nepotkali, přesto spolu dokázali díky technologii během krátké doby vytvořit ojedinělé dílo.

Autoři začali psát do prázdného prostoru na OneDrive a příběh se rozvíjel čtenářům přímo před očima. Vlastní psaní bylo doplněno pravidelným zpravodajstvím z akce formou facebookových postů, ve kterých fanoušci pravidelně nacházeli úryvky z nového obsahu, zprávy od autorů a informace ze zákulisní tvorby. Fanoušci zasahovali do děje komentáři, postřehy i vlastní literární tvorbou, a stali se tak spoluautory díla.

Místo propagace nastoupila spolupráce

Místo tradiční propagace produktů na firemní facebookové stránce zvolila agentura formu, kterou dokázala návštěvníky profilu Microsoftu zaktivovat a zapojit do experimentálního psaní. Adresáti komunikace spoluvytvořili dílo, které by bez nových technologií Microsoftu nemohlo vzniknout. K 9. prosinci 2013 činil počet oslovených unikátních uživatelů Facebooku 75 tisíc.

Celkový počet akcí, které fanoušci vykonali, byl 10 518 - jedná se o součet všech událostí, tj. součet lajků, sdílení a komentářů. Vysoké číslo dokazuje, že se agentura s konceptem trefila do vkusu fanoušků Microsoftu a dokázala je pobavit a zaujmout.

Povedlo se, tak tiskneme

Kromě kvantitativních výsledků potěšily klienta i agenturu i kvalitativní - vyjádření podpory a celkově pozitivní reakce návštěvníků facebookové stránky Microsoftu. I kvůli nim se nakonec přistoupilo k vytištění románu Setkávání v knižní podobě. Jednotlivé výtisky pak byly použity jako dárek pro nejaktivnější fanoušky a čtenáře.

Kampaň byla v letošním roce oceněna stříbrem ve dvou kategoriích soutěže Český direkt & promo. Dalším úspěchem bylo umístění na shortlistu soutěže SIGI v kategorii social media.

Více čtěte v týdeníku Marketing & Media
reklama