Lidlu se nebývale daří. Z ušmudlaného německého diskontu, který v začátcích nabízel podivné zboží, se postupně stala stylová prodejna, kam lidi baví chodit. Zákazníci ho opěvují, konkurenti z maloobchodní branže jen uznale pokyvují hlavou. Lidl zažívá zlaté časy, má skvělou pověst a dobře vydělává.

Před šestnácti lety přitom šlo o jiný příběh. Kácení stromů, které clonily výhledu na nově budované žlutomodré obchody, nebylo jediným problémem. Byl to typický diskont. Zvláštní sortiment v krabicích a cenové akce. Mediální obraz nevalný – „ Naší komunikační strategií je nekomunikovat s médii,“ dal se Lidl slyšet.

Jenže za 16 let, co na českém trhu působí, se Lidl změnil. Už v roce 2006 zavedl tematické týdny zaměřené na kuchyně různých zemí. Od roku 2009 začal Lidl bodovat v hodnoceních časopisu dTest. Kolem roku 2010 celkově oživuje svou reklamu a marketing. Už nestaví jen na slevách. 

A Lidlu v současnosti nahrává i celková situace na maloobchodním poli. Lidé nechtějí trávit čas nakupováním ve velkých obchodech. Řetězce zmenšují plochy, hypermarketům ubývají zákazníci, byť se v nich stále odehraje nejvíce nákupů rychloobrátkového zboží. Přitom Lidl má prodejny velké tak akorát.

reklama
reklama

Střípky různých důvodů z Lidlu udělaly aktuálně neúspěšnější maloobchod u nás.

Co za tímto úspěchem stojí? A v čem Lidl ještě zaostává? Dočtete se v rozsáhlém materiálu, který vyjde v pondělí 27. května v 21. čísle Marketing & Media.
http://www.chcimam.cz/

reklama