Novinkou letošního ročníku je kategorie Distribuce obsahu. Můžete ji přiblížit?

Hodí se říci, jak se každý rok jednotlivé kategorie vyvíjejí. Nastavuji je tak, aby reflektovaly a dokonce předbíhaly dění na trhu. V prvním ročníku, tedy v roce 2013, jsem například dala do soutěže Content marketing strategii a byli jsme první soutěží v Evropě, která ji tam měla. Značky na to ještě nebyly připravené. Letos to podobně bude s distribucí. Podíváme-li se na to z hlediska praxe, tak efektivita a výsledky obsahového marketingu jsou přímo závislé na tom, aby se obsah správně distribuoval k cílové skupině. Zároveň, aby strategie postihla synergické efekty mezi jednotlivými komunikačními kanály. Zadavatelé stále ještě podle mezinárodního průzkumu, do něhož jsme se zapojili s Asociací content marketingu, tuto část kampaní rozpočtově podceňují.

Jsou nějaké další novinky pro letošek?

Každý rok porotu z pětiny obměňujeme, aby zůstávala zachována nezávislost a nezaujatost z předchozích ročníků soutěže. Letos bude soutěžní práce hodnotit celkem 32 porotců, odborníků z komunikační sféry. Nově přibili do týmu Marcela Dědourková, marketing manažerka Makra, Sandra Plachá, marketing manažerka Mercedes-Benz, Ivo Pacovský, marketingový ředitel Moser a další.

Jak hodnotíte minulý ročník? Která kategorie podle vás přinesla nejlepší ukázky kreativity?

Minulý ročník byl velmi úspěšný, hodnotím ho jako přesun do školního věku soutěže. Máme tradiční přihlašovatele, ví, co od nás mají očekávat. Soutěž je přísná, jedním z jejích cílů je opravdu utvářet žebříček kvalitních prací z oblasti content marketingu na českém trhu.

Kolik máte nyní přihlášek a jak se jejich počet vyvíjí meziročně?

Průměrně máme 120 přihlášek, meziročně přihlášky narůstají. Myslím, že celkově začínají agentury hledat ty nejlepší práce a chtějí hlásit jen omezený počet věcí, které jsou pro ně opravdu excelentní. Myslím, že přihlášky budou klesat a bude se zkvalitňovat jejich obsah, což mi nevadí. Nepotřebuji si poměřovat „čísla“, ale kvalitu, a to se ještě musíme v ČR naučit nekoukat se jen na povrchní metriku.

Ceny mají ambici ocenit inovativnost, efektivitu, kvalitu zpracování či kreativitu. Jak se to vše posuzuje? Je něco z toho nejdůležitější?

Metodika soutěže má 10 stránek textu, to se nám sem nevejde, abychom to popsali. Stručnou odpovědí tedy bude, že především spravedlivě a tvrdě. Fénix content marketing není soutěž, která rozdává sošky, aby se zavděčila přihlašovatelům.

reklama
reklama

Není content marketing jako takový tak nějak nadbytečnou disciplínou? Vždyť i všechny ostatní kreativní soutěže přece posuzují obsah.

Na vaší otázce je zcela zřejmě vidět, jak nutnou soutěží Fénix content marketing je, protože spolu s Asociací content marketingu a našimi projekty přináší osvětu a etabluje disciplínu content marketingu na českém trhu. Všude ve světě má tento obor svou pozici a respekt, u nás stále hraje prim dinosauří pohled na PR a najímání PR agentur na content. Jakkoliv je to přirozená oborová cesta, je pro nás nešťastné, když PR tendr znamená tendr na obsahovou agenturu a zadavatelé neznají rozdíl. Fénix content marketing je čtvrtou největší content marketingovou soutěží v Evropě – je to nadbytečné? Z pohledu oborové hrdosti rozhodně nikoliv, zde narážíme na nedostatečnou touhu po odbornosti v oblasti marketingu v ČR, ale to je na jiný rozhovor.

Hodně cestujete. Co vás samotnou v poslední době v content marketingu v zahraničí zaujalo?

Cesty jsou spjaté s faktem, že moje aktivity v oblasti obsahového marketingu mají své místo nejen v ČR, ale v Londýně, kde jsme od roku 2017 členem britské content marketingové asociace (CMA) a zároveň členem International Content Marketing Forum (ICMF), které sdružuje vedení asociací obsahového marketingu napříč Evropou. V tuto chvíli pracuji na novém programu ICMF, kde se snažím prosadit tvorbu edukativních formátů pro lidi, kteří se chtějí dozvědět o content marketingu více.

 

 

reklama