Mattel slaví 60. výročí Barbie, a tak stále víceméně štíhlé panenky s převahou růžové zaplavily česká i zahraniční média. MAM se jako jeden z mála titulů podíval na důvody propadu prodejních výsledků této ikony. Barbie původně designovaná podle německé erotické panny, nejslavnější panenka světa, již mělo jednu dobu 92 procent všech amerických dívek, vyšla z módy. Tedy především její původní hodnoty, které bez zásadních změn přežily od dob před feministickou revolucí. Barbie byla celá léta krásná, štíhlá a měla příliš prostoduché zájmy, a to současným rodičům – mileniálům – nestačilo a přestali Barbie svým dětem kupovat.

reklama
reklama

Pokles začal v roce 2009 a prohluboval se sedm let. Postupně však Mattel identifikoval, že na mileniály musí přes společenskou angažovanost. Ke změnám zpočátku přistoupil opatrně, vloni to vzal už od podlahy. Barbie je nyní kompletně v novém. Vede prostřednictvím projektu Dream Gap k emancipaci a nabádá dívky k odvaze měnit své sny ve skutečnost. Nová Barbie může být čímkoli. Třeba i snowboardistkou podle vzoru Ester Ledecké, jež má v Česku reprezentovat proměnu této značky.

maATeta

V čísle dále najdete:

  • Lesk a bída influencer marketingu a rozhovor s Johny Machettem
  • Reportáž z nočního natáčení upoutávek na Českého lva
  • OC Šestka bojuje o přežití, ale na nedalekém Letišti Václava Havla se obchodníci perou o místa
  • Nejsem tu od toho, abych řezal náklady, říká ve velkém rozhovoru pro MAM Vít Nantl, šéf vydavatelství VLM

Aktuální tištěné číslo si můžete nechat doručit až do schránky prostřednictvím SMS objednávky. Stačí od pondělí 11.3. 2019 poslat textovou zprávu ve tvaru MAM Jméno Příjmení Ulice Město PSČ na číslo 90211. Cena za tuto prémiovou SMS je 99 Kč + cena za odeslání SMS podle vašeho tarifu, službu technicky zajišťuje ATS Praha.

Předplatné objednávejte na adrese chcimam.cz

 

reklama