Švédská značka vodky Absolut ve své podzimní kampani podpoří toleranci a soudržnost společnosti. Symbolem projektu je pětice dveří, která symbolizuje pět témat, na která chce značka upozornit. Funkční dveře se postupně objeví v Praze, v Brně a v Plzni.

Kampaň Absolut Tolerance

Jedny dveře symbolizují rovnoprávnost žen a mužů, další migraci, sexuální menšiny, svobodu vyznání nebo etnickou příslušnost. „Věříme, že žijeme v tolerantní společnosti, ale stále cítíme, že jsou určité náměty, které mohou vyvolávat odpor či nepochopení. Zaměřili jsme se na aktuální společenská témata, přičemž některá z nich Absolut podporuje již mnoho let,“ uvedla za značku Dagmar Rychterová.

reklama
reklama

Pokud se lidé rozhodnou dveřmi projít, vyjádří tím podporu toleranci. „Chceme poukázat na to, abychom se na věci dívali s otevřenou myslí, nesoudili na základě nedostatku informací, nepravdivých informací, popřípadě strachu,“ podotýká Rychterová.

Projekt vznikl ve spolupráci s grafikem Pavlem Fuksou. „Snažíme se přimět lidi k tolerantnějšímu přístupu a rozptýlit jejich obavy či předsudky kreativní formou. Umění a kreativita k Absolut neodmyslitelně patří a my věříme, že díky nim můžeme přinést do naší společnosti pozitivní změnu,“ vysvětluje Rychterová.

Pavel Fuksa

Podle Fuksy v posledních měsících a letech přestala mít tolerance své místo v české společnosti. Jak řekl, nahradily ji cynismus, bezohlednost a frustrace. „Kampaň se netváří spasitelsky. Rád bych, aby kolemjdoucí dokázala aspoň na moment zastavit a tuto frustraci zmírnit,“ přiblížil postoj ke svému návrhu.

Dveře Absolut Tolerance se objevily 12. října na Náměstí Míru v Praze, k vidění budou i na Jungmannově náměstí, ve vestibulech Masarykova a Hlavního nádraží, na Strossmayerově náměstí, náměstí Republiky a na Andělu před kinem Cinestar. Do Brna a Plzně se přesunou od 26. října.

Dagmar Rychterová s Pavlem Fuksou
reklama