Loňská kampaň Češi, děkujem, kterou pro Člověka v tísni vytvořila agentura Bistro, je podle poroty mezinárodní soutěže Digital Communication Awards nejlepší multikanálovou komunikační strategií roku.

 

Provokativní kampaň využívala billboardy s nápisy v exotických jazycích, například v arabštině. Ve všech případech vyjadřovaly poděkování skutečných lidí ze světa, kterým pomohly české charitativní projekty. Reklamní plochy vyvolaly velký mediální ohlas a navázala na ně digitální komunikace.

Bistro v soutěži uspělo jako jediný český zástupce. Kromě jednoho ocenění se agentura ještě dvakrát ocitla na shortlistu. S kampaní Češi, děkujem se dostala do finále v kategorii kampaní s malým rozpočtem a naději měla i náborová kampaň pro Škodu Auto v kategorii obsahového marketingu.

reklama
reklama

Porota nerozhoduje jen podle podkladů, každý z nominovaných subjektů musí projekt ústně obhájit přímo v Berlíně. Tým má dvě minuty na přípravu, osm minut na prezentaci a pět minut na diskuzi s porotou.

„Odvážná kreativní myšlenka a její autentická exekuce vyvolaly celorepublikovou diskuzi a přinesly masivní zapojení mnoha mediálních kanálů i bez nutnosti investice do reklamy,“ okomentoval strategický ředitel Bistra Tomáš Preněk, co na porotu zapůsobilo nejvíce.

reklama