Internetový prodejce módy Zoot oznámil výsledky hospodaření za první pololetí letošního roku. Podle tiskové zprávy po očištění výsledků o jednorázové náklady vykázal ztrátu 55,2 milionu korun. Firma to přičítá mimo jiné jarnímu a letnímu počasí.

„Vlivem letošních abnormálních trendů v jarní i letní sezóně Zoot prodával více než obvykle ve slevových kolekcích a tím i přes růst obratu a růst počtu zákazníků dosáhl záporného hospodářského výsledku,“ tvrdí společnost v tiskové zprávě.

reklama
reklama

Prodej oblečení a doplňků podle Zootu ovlivnilo nejprve nadprůměrné teplo v době povánočních výprodejů, poté teplotně podprůměrné jaro, a nakonec opět nadprůměrné teploty, které vydržely až do minulého týdne.

„Vzhledem k nepříznivému vývoji hospodaření v prvním pololetí 2018 přijal management řadu kroků k vylepšení. Centralizovali jsme obchod a marketing slovenského a rumunského Zootu do České republiky. Nyní máme pro tyto aktivity jeden tým v Praze pro všechny pobočky,“ uvedl ředitel Zootu Ladislav Trpák.

Na konci prvního čtvrtletí firma také propouštěla. Počet zaměstnanců poklesl o 12 procent, tedy zhruba o šedesát pracovních úvazků.

Zoot se rozhodl přehodnotit i svou expanzi do Rumunska. Uzavřel tamní výdejny a zboží doručuje zákazníkům domů, omezil slevové akce. „Z tohoto důvodu Zoot částečně odepsal část svých pohledávek ve výši téměř 64 milionů Kč, které negativně ovlivnily hospodářský výsledek prvního pololetí 2018,“ dodává firma.

Na českém trhu chce ve druhém pololetí snížit počet vratek zboží asi o 30 procent. Omezí počet kusů zboží v košíku, u části zákazníků bude vyžadovat předplatbu, a vyvíjí kreditní systém, který by měl přispět k pozitivní motivaci při nákupu. Vylepšen byl systém na řízení zákaznické databáze. Nadále se bude škrtat v provozních nákladech.

Zoot věří, že díky tomu do konce roku dosáhne provozního zisku. V prvním pololetí prodal o 22 procent kusů módy více než ve stejném období loňského roku. Celkem šlo o 890 tisíc položek, hlavně dámské šaty, topy a boty. Nejprodávanější značky jsou Vero Moda, Dorothy Perkins, Geox a Ojju. Tržby vzrostly na 518 milionů korun, počet zákazníků dosáhl téměř půl milionu.

reklama