Už nějakou dobu se mluvilo o tom, že Sklik chystá nový banner na zavedených obsahových webech, kde by po okrajích obklopoval obsah. Stalo se tak před pár týdny, kdy se v nabídce objevil formát Branding.

Technicky se jedná o klasický statický banner o velikosti 2000×1400 pixelů a s maximální velikostí 500 kB. Při posouvání webu zůstává banner neměnný. Prozatím se zobrazuje na serverech Novinky.cz, Echo24 a České noviny. Seznam.cz uvádí, že v následujících týdnech budou přibývat další weby.

reklama
reklama

Grafika banneru i umístění jsou opravdu nepřehlédnutelné, proto je tento formát ideální při uvedení nového produktu nebo služby na trh, případně pro silnou podporu klientova podnikání (sleva, sezónnost, výhodná nabídka).

Vzhledem k vysokému počtu zobrazení doporučuje Sklik používat nastavení CPT (cena za tisíc zobrazení), a to nejméně 110 Kč. Při použití CPC (ceny za kliknutí) by se reklama nemusela zobrazit, protože by nedosáhla požadované ceny za tisíc zobrazení.

Samotné vytvoření kampaně není v rozhraní Skliku nijak složité. Jedním z nejdůležitějších aspektů je určitě grafické zpracování. Pro lepší představu Sklik připravil maketu pro grafiky, díky níž formát snadno vytvoří.

První výsledky

Formát Branding průběžně testujeme u prvních klientů od začátku srpna. Obecně se dá říci, že cena za tisíc zobrazení je vyšší než u ostatních kampaní s tímto platebním modelem. Na druhou stranu je nutné brát v potaz velikost a umístění těchto bannerů. Nejedná se o žádné malé formáty na neznámých webech.

Aktuální CPT se v kampaních, které testujeme, pohybuje okolo 130 Kč, ale do budoucna počítáme s tím, že se bude zvyšovat. Přeci jen se jedná o nový formát.

Počet ztracených zobrazení se momentálně pohybuje někde kolem 8 procent, což dává najevo, že tento formát zatím nezkouší tolik lidí. Pokud srovnáme CTR Brandingu a ostatních display kampaní, je tu určitě velký rozdíl – Branding v některých účtech dosahuje i dvakrát vyšší procento CTR než display kampaně v tom samém účtu.

Můžeme tedy říci, že se jedná o funkční nástroj pro podporu značky. Při správném promyšlení propagované akce, šikovném navržení grafiky a nastavení samotné kampaně dokáže tento formát generovat mnohonásobně vyšší konverze než běžné formáty v obsahové síti.

Autor pracuje v agentuře LCG New Media

reklama