Bistra v obchodních domech společnosti Ikea nabízejí od srpna vegetariánskou variantu hot dogu. Párek je rostlinného původu a stojí stejně jako masová varianta. Základem směsi je například kapusta, červená čočka, mrkev a zázvor.

„Hot dogy jsou v Česku velmi populární. Během jednoho roku sní zákazníci téměř 1,5 milionu masových hot dogů,“ říká manažerka Soňa Knaiflová, která má v obchodním řetězci na starosti bistra a prodejny potravin. Vegetariánská varianta má být ohleduplnější vůči životnímu prostředí. Při její výrobě vzniká přibližně sedmkrát méně emisí CO2 na kilogram potraviny než u klasického hot dogu.

reklama
reklama

„Pochopitelně však nemá smysl vytvářet udržitelnější varianty potravin, pokud nejsou chutné. Proto jsme na svůj vegetariánský hot dog tak hrdí,“ dodal Michael La Cour, mezinárodní ředitel Ikea Food Services.

Ikea ročně prodá přes 100 milionů hot dogů po celém světě. S nápadem přišel v 80. letech 20. století zakladatel firmy Ingvar Kamprad, jejich cenu tehdy stanovil na pět švédských korun. Byla to polovina obvyklé sumy, kterou si účtovala konkurence.

Vegetariánský hot dog začala Ikea testovat v únoru letošního roku na pobočce v Malmö. Teoreticky by měl být vhodný i pro vegany, firma to ale oficiálně neříká, protože si není jistá, jestli těmto požadavkům vyhovují všechny ingredience. Ladění receptury trvalo půl roku.

Už od roku 2015 nabízí Ikea vegetariánskou alternativu svých masových kuliček.

reklama