Černý rytíř odjíždí do historie. Módní značka Burberry na začátku srpna odhalila novou podobu svého loga, kterou pro ni připravil designer Peter Saville. Grafik definitivně odstranil motiv jezdce na koni používaný od roku 1901 i typické písmo Bodoni.

Logo Burberry před a po

Pro oborový magazín Dezeen vysvětlil, že ho k tomu vedla potřeba používat logo i jinde než na trenčkotech.

Kreativní ředitel značky Riccardo Tisci vyzdvihuje Savilleho jako „jednoho z největší géniů designu naší generace“. Na spolupráci se domluvili v březnu a původně mělo nové logo vzniknout během čtyř týdnů. Alespoň podle marketingových materiálů, kterými značka podporuje novou identitu na svém Instagramu. Saville se ovšem ohradil, že na něco takového potřebuje alespoň čtyři měsíce.

reklama
reklama

Změna loga je první po skoro dvou desetiletích, v roce 1999 značka umazala z názvu písmeno „s“ (původně Burberrys). Kromě firemní identity připravil Saville také módní vzor s monogramem TB, odkazujícím na zakladatele značky Thomase Burberryho.

The #ThomasBurberry Monogram August 2018

Příspěvek sdílený Burberry (@burberry),

Jak bývá u podobných velkých změn zvykem, logo má silné zastánce i odpůrce. A také se stalo předmětem vtipů narážejících na nedávné oznámení firmy, že spálila oblečení a parfémy za 28 milionů liber. „Když to nebude fungovat, vždycky ho můžete spálit,“ reagovala třeba jedna z fanynek na Twitteru. Další uživatel žertoval, že by na oslavu měly zaplanout ohně. „Aspoň to není Helvetica,“ dodal jiný.

Zákazníci i designeři zároveň upozorňují, že podobně minimalistická loga už používají další módní značky, takže Burberry bude vedle nich zaměnitelná. Sám Saville loni předělal logo Calvin Klein, a podobně jako v případě Burberry zvolil bezpatkové verzálky. A úplně totožnou cestou se v září 2017 vydala značka Balenciaga.

Logo Calvin KleinBalenciaga

reklama