Projekt spojující nejmodernější technologie s reálným – byť poněkud krátkodobým – přínosem pro konkrétní skupinu lidí. Ale zároveň velmi inspirativní. Takový vyhrál soutěž, která se jmenuje Česká cena za PR. Absolutním vítězem 13. ročníku ČCPR se totiž stala realizace Touching Masterpieces vytvořená agenturou Geometry Global s technologickou firmou Neurodigital Technologies pro Nadaci Leontýnka.

reklama
reklama

Cílem anglicky nazvaného mezinárodního projektu, jehož český titul zní Dotýkání se mistrovských děl, bylo zpřístupnit nevidomým zásadní umělecká díla.

Spojením virtuální reality, speciálního softwaru a haptických rukavic vznikl v březnu v prostorách Národní galerie Praha v Anežském klášteře produkt, který oprávněně získal první místo v kategoriích Technologie a IT a Akce a události, druhé místo v kategorii Společenská odpovědnost a filantropie a třetí místo v Přeshraničních projektech.

A v konkurenci dalších 133 soutěžních realizací, které ve 22 kategoriích vydaly na celkových 290 přihlášek, získal i titul Absolutního vítěze.


„Hledáme partnera, který by nám pomohl realizovat celosvětovou uměleckou výstavu pro nevidomé. A stávajícím a potenciálním klientům takový projekt může ukázat, že i v našich podmínkách se dají realizovat odvážné kampaně. Že nemusíme dělat pouze to, co se dá dopředu předvídat a obhájit, protože už to někdo zkusil nebo udělal,“
uvedl pro MAM Martin Pešta, výkonný ředitel české pobočky mezinárodní aktivační sítě Geometry Global, která je na svou zatím nepříliš medializovanou „přeshraniční spolupráci“ tak pyšná, že ji letos vícekrát přihlásila do nadcházejícího prestižního mezinárodního klání Cannes Lions.

Dalšími kandidáty na absolutní vítězství byly realizace agentur FleishmanHillard, AC&C PRSocial BoosterOgilvy PR, PRAM ConsultingPR.Konektor.

Nejúspěšnějším subjektem letošního ročníku byla v tomto klání tradičně velmi úspěšná agentura AMI Communications, která získala celkem devět ocenění. V podobných soutěžích je v poslední době nejen ve světě, ale čím dál víc i v Česku zvykem oceňovat zejména práce charitativní, osvětové a pro bono, nebo přinejmenším práce pro standardní klienty, které mají obdobný charakter. AMI však svých devět cen získala za projekty pro své řadové klienty.

„Vždy jsme snažili, aby naše práce hlavně přinášela efekt klientům. Ale i my děláme pro bono projekty – ať už zcela zadarmo nebo za výrazně snížené honoráře – těm, kdo si za ně nemohou dovolit platit,“ řekl pro MAM spolumajitel AMI Milan Hejl s tím, že agentura pro bono projekty přijímá jednak proto, aby podpořila dobré věci, jednak aby dala svým lidem příležitost „dělat na něčem, co je chytne za srdce“.

Skutečně velmi těsně se na druhém místě umístila Ogilvy PR s osmi oceněními, následovaná Bison & Rose s šesti cenami. Pomslnou „bramborovou medaili“ by získala AC&C PR s pěti oceněními, PR.Konektor dostal čtyři ceny.

Ocenění za přínos oboru public relations udělila pořádající Asociace PR agentur (APRA) Michalu Donathovi. Součástí slavnostního večera bylo i vyhlášení výsledků „resuscitované“ soutěže Mluvčí roku, kterou s APRA spolupořádá PR Klub. Titul nejlepšího mluvčího získala Jitka NěmečkováPlzeňského Prazdroje, mimochodem jediná z pěti finalistů, která pochází z komerční sféry.

Profesní soutěž Česká cena za PR je otevřená všem subjektům v ČR, které poskytují či využívají služby v oblasti public relations – PR agenturám, PR a komunikačním oddělením společností, firmám i institucím, státním orgánům, subjektům z nevládního sektoru i jednotlivcům. Oceňovány jsou v ní projekty, které nejlépe vycházejí z podnikatelské strategie zadavatele, obsahují kreativní řešení, jsou v souladu s etickými pravidly oboru a mají prokazatelně pozitivní dopad na podnikání a reputaci zadavatele.

Kompletní výsledky:

Komunikační disciplíny

Firemní komunikace

1. CTP Art Wall, Bison&Rose a CTP pro CTP

2. Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance

3. Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC

Společenská odpovědnost a filantropie

1. Obnova postelového parku, PRAM Consulting pro Sue Ryder

2. Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka

3. Vermikompostéry do škol,Tereza vzdělávací centrum, Plastia a Ekoškola pro Plastia

Zvláštní ocenění: Embéčko paní velvyslankyně, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, za taktický přístup a kreativitu

Business to Business

1. Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC

2. Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace, mmcité+ pro mmcité+

3. Jedlá stravenka, ADison a Demopictures pro Up Česká republika

Business to Consumer

1. IKEA po setmění, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika

2. Když lidé více věří bookmakerovi než výzkumné agentuře, Right Communications pro Fortuna Entertainment Group N.V.

3. Ruku na srdce, Havas PR pro Novartis

Interní komunikace

1. mApollo 2: raketový nárůst úvěrů, mBank ve spolupráciEwing Public Relations pro mBank

2. Amazon vyslyšel neslyšící, FleishmanHillard pro Amazon

3. ČSOB průvodce divočinou života, ČSOB, Bison&Rose a studio MOTOR pro ČSOB

Krizová komunikace – pouze tři projekty

1. Fakty proti manipulacím, Česká televize pro Česká televize

2. Regulace vyhánějí lidi z hospod, Native PR pro Český svaz pivovarů a sladoven

3. Moderna v ruském lese, McCann pro Nokian Tyres Europe

Digital & Social Media

1. #ChristmasActually, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska

2. Prezident 21, Institute for Democracy 21 a Social Ogilvy pro Institute for Democracy 21

3. Jedeme v tom spolu, Cesta za snem pro Lenovo ČR

Politická komunikace, politické PR, Public Affairs

1. Prezident 21, Institute for Democracy 21, Lesensky.cz a 2FRESH pro Institute for Democracy 21

2. Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie, AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava pro Ocelářská unie

3. Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám, IPM Consulting pro občany České republiky

Oborové kategorie

Finanční trh a finanční služby

1. Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance

2. Představy Čechů o stáří, MY.cz proNN Penzijní společnost

3. S chytrými řešeními bezpečně a snadno, Bison&Rose pro Mastercard

Spotřební zboží

1. Umělecké pneumatiky Continental od J. Ledeckého, AMI Communications proContinental Barum

2. Vanish Sto zážitků, ADison pro Reckitt Benckiser

3. Irský svátek svatého Patrika = Jameson, ASPEN.PR a EverWhere pro Jameson

Farmacie, zdravotnický sektor

1. #Dobroodkosti, Konektor Social, PR. Konektor a Production Pool proČNRDD

2. S kůží na trh, Ogilvy Public Relations pro AbbVie Česká republika a Slovensko

3. Chyť se za koule, Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala

Technologie, IT

1. Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka

2. Dívky, věda a technologie: Jak Česko přichází o talenty, Bison & Rose a Microsoft ČR pro Microsoft ČR

3. Nic není v bezpečí aneb Když novináři hackují, AMI Communications pro HP Inc.

Státní správa, veřejný a neziskový sektor

1. Oldtubeři, PR Konektor pro Právě Teď ! o.p.s

2. Embéčko paní velvyslankyně, Velvyslanectví Spojeného království Velké Británie a Severního Irska

3. Chyť se za koule, Stance Communications pro Nadační fond Petra Koukala

Zvláštní ocenění: Poznej Příbram, město Příbram a Václav Bešťák pro město Příbram, za příkladný přístup k propagaci města

Průmysl

1. Letní novinářská seznamka, zn. trvalý vztah, Ogilvy Public Relations pro P3

2. CTP Art Wall, Bison&Rose a CTP pro CTP

3. Výrobu oceli zachrání Ocelářská unie, AMI Communications a ArcelorMittal Ostrava pro Ocelářská unie

Služby

1. I telesales může být sexy, AC&C Public Relations a Social Booster pro DKV Euro Service

2. Pojďte řídit s námi, Ewing PR a Arriva Transport Česká republika proArriva Transport Česká republika

3. Grand Opening Centra Chodov, AMI Communications pro Unibail-Rodamco

Zábava a sport

1. Fiktivní filmový hrdina ve skutečném ligovém utkání, Chance a.s. a Outbreak pro Chance a.s.
2. neuděleno 
3. Soulodit bez alkoholu?, Ogilvy Public Relations pro Unie výrobců a dovozců lihovin

Zvláštní ocenění: 10 let českého rugby, PR. Konektor pro Česká rugbyová unie, za dlouhodobý přístup ke komunikaci

Přeshraniční projekty

1. České video ve španělském Top Gearu, Porsche Česká republika, divize SEAT, AC&C PR a ritual communicaion pro Porsche Česká republika, divize SEAT

1. Protihluková stěna noba jako nástroj PR komunikace, mmcité+ pro mmcité+

2. neuděleno
3. Touching Marsterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka

Komunikační nástroje

Klasická firemní média

1. Nemusíš být pořád online, Ogilvy Public Relations a Studio Grafite pro LEGO Trading

2. Hvězdou titulky katalogu IKEA, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika

3. Na společné cestě!, Bison&Rose pro EUROVIA CS

On-line média

1. Ukaž se, Action Please a Idea Please pro Vysoká škola báňská – Technická univerzita Ostrava

2. Transborder Video Selfie Show, Donath Business & Media a Simona Kopová pro Home Credit

3. Sazka svět, Sazka a PR.Konektor pro Sazka a.s.

Akce a události

1. Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka

2. IKEA po setmění, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika

3. Fiktivní filmový hrdina ve skutečném ligovém utkání, Chance a.s. a Outbreak pro Chance

Tiskové konference

1. Odborníci z VFN doporučují: Masturbace pro zdraví i pohodu, AMI Communications pro VFN Praha

2. Slušná káva, AC&C Public Relations a Social Booster pro LMC

3. Milionové titulky, na které se vyplatilo počkat, Ogilvy Public Relations pro Varroc Lighting System

Sólokapr

1. Tvoje Poprvé: kampaň, která přilákala mladé k volbám, IPM Consulting pro občany České republiky

2. Řízková mapa dovolených s Europ Assistance, AMI Communications pro Europ Assistance

3. Žijeme na hraně, Stance Communications pro DiaKar a DiAktiv CZECH REPUBLIC

Absolutní vítěz

Touching Masterpieces, Geometry Global a Nadace Leontinka pro Neurodigital Technologies, Nadace Leontinka

Další finalisté:
Amazon vyslyšel neslyšící,
FleishmanHillard pro Amazon

I telesales může být sexy, AC&C Public Relations a Social Booster pro DKV Euro Service

IKEA po setmění, Ogilvy Public Relations a IKEA Česká republika pro IKEA Česká republika

Obnova postelového parku, PRAM Consulting pro Sue Ryder

Oldtubeři, PR Konektor proPrávě Teď!

Cena za přínos

Michal Donath

Mluvčí roku 2018

Jitka Němečková, Plzeňský Prazdroj

Zvláštní poděkování: Vendule Matějů, mluvčí Hasičského záchranného sboru Jihočeského kraje, za přispění k budování dobrého jména oboru tiskových mluvčích záchranou lidského života.

reklama