Pro kampaň „Stories, které nesmí zmizet“ využil slovenský deník SME ve spolupráci s agenturou Istropolitana Ogilvy formát Instastories – tedy obsah na Instagramu, který se po 24 hodinách sám vymaže. Na Mezinárodní den boje proti fašismu a antisemitismu (8. května) pomocí této platformy odvyprávěl pět reálných příběhů, které se odehrály během druhé světové války.

Deník SME primárně oslovuje starší cílovou skupinu, která není na Instagramu aktivní. Dění na sítích během kampaně svědčí o tom, že se podařilo oslovit i mladé, kteří k tradičním médiím nemají vztah,“ uvedla Lenka Michálková, account managerka agentury Istropolitana Ogilvy.

reklama
reklama

Se šířením obsahu deníku pomohli i lokální influenceři, konkrétně DJ B-Complex, rapper Vec, stand-upový komik Joe Trendy a módní bloggerka Lapkinn.

Instastories odkazovaly na článek na webu deníku, který získal přes 30 tisíc unikátních návštěvníků, čímž se dostal mezi nejčtenější články daného dne. Co se týče instagramových metrik, po kampani narostl deníku SME počet sledujících o třetinu, v současnosti jich má 2823. A ve svých Stories deník označilo víc než 60 profilů.

SME - Stories, ktoré nesmú zmiznúť

Deník SME patří do vydavatelského domu Petit Press. Podle dat slovenského ABC prodával v letošním březnu průměrně 26 tisíc výtisků denně. To z něj dělá po titulech Nový čas a Plus 1 Deň třetí nejprodávanější deník v zemi.

reklama