Česká móda musí být víc vidět. Jak jí v tom mohou podpořit média a influenceři? To bylo hlavní téma diskuse, kterou organizovala Fashion map, platforma zabývající se středoevropskou módou. Pro značku je kontraproduktivní spolupracovat s někým, kdo dělá pouze hezké fotky,” shodly se módní specialistky. Aby kooperace fungovala, měla by značka oslovit někoho, kdo s lidmi mluví i mimo on-line svět.

Skvělým příkladem, jak pracovat s influencery, je podle módní PR specialistky Silvie Haupt Kozoňové módní návrhářka Zdenka Imreczeová, která podporuje marketérku z agentury 2fresh Pavlínou Louženskou. Ta často vystupuje na odborných marketingových konferencích a potřebuje vypadat reprezentativně. „Navíc je Louženská zajímavá i tím, že není modelka a snadno se s ní mohou identifikovat ostatní ženy,” dodala specialistka. Hlavní výhodu spojení s takovou osobou je podle Kozoňové to, že marketérka se baví primárně s lidmi z oboru mimo módu.   

Není pravda, že by o lokální módě nebylo slyšet, píše o ní třeba módní časopis Elle: „Máme globální standardy, podle kterých máme informovat o globální i lokální módě, podotkla Adéla Mazánková, redaktorka Elle. To ale neřeší největší problém módy - poměrně úzký okruh lidí, kteří se o ni zajímají: „Moje výzva je zaujmout mezi ostatními tématy Českého rozhlasu, jako jsou filmy nebo cestování, a dostat se k lidem, kteří o oblékání normálně nečtou, popsala Veronika Ruppert, která má vlastní pořad o módě na veřejnoprávním Radiu Wave.

reklama
reklama

Moderní doba a vizualita módy přímo vybízejí značky k využívání sociální sítě Instagram. A někteří módní designéři pochopili, že pokud nejsou digitálně zdatní, vyplatí se jim předat správu sítí někomu, kdo na to má větší talent. „Ale pozor, teď už je přecpaný a je těžké být vidět. Zabodoval ten, kdo začal před třemi roky, uzavřela Martyna Szabadi, maďarská módní redaktorka.

reklama