Absolutním vítězem ankety Mastercard Obchodník roku 2017 se už popáté stala Ikea. Vyhrála i v kategorii obchodníků s nábytkem. Prodejna vykazuje vysokou míru loajality a důvěry zákazníků, což jsou jedny z klíčových parametrů v průzkumu GfK mezi zákazníky v celé republice. Právě díky tomuto sondování jsou určeni vítězové jednotlivých kategorií.

V internetovém a SMS hlasování o Cenu veřejnosti zvítězil Lidl. Obhájil tak loňský titul. Zákazníci mu poslali 65 991 hlasů z celkových 819 805. Řetězec kromě toho zvítězil také v kategorii obchodníků s potravinami.

reklama
reklama

Generace zákazníků ve věku 20-30 let nejlépe hodnotila obchod s oblečením Zoot. Mileniálové značku vnímají výrazně pozitivněji než zbytek respondentů v průzkumu.

Nejlepší zákaznický zážitek v digitální době poskytuje e-shop SpokojenýPes.cz. Svým hlasováním o tom na základě nominací odborné poroty rozhodli účastníci konference Retail Summit 2018. E-shop je uchvátil mimo jiné svým obalem na zboží, z něhož lze snadno udělat psí boudu. Ve finále porazil Datart i řeznictví Múúú.

Nejlepším zaměstnavatelem v segmentu obchodu bylo vyhlášeno Makro.

Absolutní vítěz
Ikea
Obchodník s potravinami
1. Lidl
2. Kaufland
3. Globus
Obchodník s drogerií a parfumerií
1. DM drogerie markt
2. Teta drogerie
3. Yves Rocher
Obchodník s obuví
1. Deichmann
2. Rieker
3. CCC
Obchodník s oděvy
1. C&A
2. Pepco
3. H&M
Obchodník se sportovními oděvy a potřebami
1. Sportisimo
2. Decathlon
3. Nike
Obchodník s elektrem a elektronikou
1. Alza.cz
2. CZC.cz
3. T.S.Bohemia
Obchodník pro dům, zahradu a chovatele
1. Hornbach
2. OBI
3. Zoohit.cz
Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky
1. Ikea
2. Jysk
3. Sconto
Čerpací stanice s prodejnou
1. Shell
2. Benzina
3. Tank Ono
Millennials Obchodník roku 2017
Zoot
Zákaznický zážitek v době digitální
SpokojenyPes.cz
MONETA Money Bank Cena veřejnosti
1. Lidl (65 991 hlasů)
2. Teta drogerie (57 688 hlasů)
3. Ikea (49 097 hlasů)
SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě
Makro

Vítězové jednotlivých kategorií byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 2000 respondentů z celé České republiky.

Hodnocenými parametry bylo spontánní jmenování prodejny, počet nakupujících, míra jejich loajality prodejně a důvěra v ni a spokojenost s vybranými parametry, jako sortiment, kvalita, orientace v nabídce.

Hlasování o Cenu veřejnosti probíhalo prostřednictvím internetových stránek www.obchodnik-roku.cz a SMS zpráv od 2. října 2017 do 7. ledna 2018. Celkem hlasovalo 115 578 osob, z toho 98 554 lidí přes internet a 17 024 prostřednictvím SMS zpráv. Hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 819 805 platných hlasů.

V kategoriii Millennials Obchodník roku 2017 se sledoval velký rozdíl mezi vnímáním prodejny u mladých respondentů 20-30 let ve srovnání s ostatními. Do hodnocení vstupovali proto obchodníci, kteří se u kategorie Millennials umístili na 1. až 3. místě v jednotlivých kategoriích. Vítězem se pak stal obchodník, u kterého byl největší pozitivní rozdíl mezi hodnocením všemi respondenty a mileniály.

Speciální kategorie Zákaznický zážitek v době digitální je založena na tříkolovém hodnocení, je kombinací expertního názoru a volby profesionálů z odvětví obchodu. V prvním kole proběhla individuální nominace kandidátů ze strany členů expertního týmu a na základě hlasování byly vybrány tři nominace s největším počtem hlasů. Finalisté se představili se svými prezentacemi publiku konference Retail Summit a účastníci pak rozhodli svým hlasováním o vítězi.

Do speciální kategorie SOCR ČR – Nejlepší zaměstnavatel v obchodě se mohli obchodníci zapojit vyplněním dotazníku sestaveného odborníky z oblasti HR. Do soutěže se zapojili zaměstnavatelé z oblasti obchodu food i non-food, nadnárodní řetězce i zástupci tradičního obchodu, osloveny byly jak členské firmy SOCR ČR, tak i jeho nečleni. Hodnotící kritéria byla nastavena spíše pro větší zaměstnavatele s více než 250 pracovníky, při celkovém hodnocení bylo přihlédnuto i ke stanovisku Odborového svazu pracovníků obchodu.

reklama