Ve všech pobočkách McDonald’s mimo obchodní centra dostanou zákazníci svou objednávku až na stůl. Koncept, který firma zatím testuje v jedné pobočce na pražské Jižní spojce, se má během dvou let rozšířit do dalších provozoven.

„Reakce zákazníků je zatím perfektní, musíme ale ještě vyřešit nějaké technické problémy. Nicméně je to budoucnost českého McDonald’s,“ řekl v rozhovoru pro Aktuálně.cz šéf českého McDonald’s Tomasz Rogacz.

reklama
reklama

Novinka souvisí se zaváděním samoobslužných digitálních kiosků, kde si zákazník na dotykové obrazovce sestaví kompletní objednávku a zaplatí kartou. „Díky kioskům nemusíme otevírat tolik pokladen a zaměstnance přesuneme na plochu restaurace, kde se mohou více věnovat našim zákazníkům,“ vysvětlil Rogacz.

Podle Rogacze si Češi kiosky velmi rychle oblíbili, jejich podíl na všech objednávkách už přesahuje 15 procent. „Je to pro nás nástroj budoucnosti. Kiosek bude důležitý pro tvorbu burgeru na míru, což nyní umožňujeme v 11 našich restauracích. Míříme i dál. Chceme, aby v budoucnu například rozpoznal zákazníka a nabídl mu jeho oblíbené produkty nebo věrnostní body,“ dodal nejvyšší manažer tuzemského zastoupení fastfoodového řetězce.

Roznos objednávky až na stůl momentálně zavádí provozovna McDonald’s na Černém Mostě. Jen letos by se měly ke koncept přidat další desítky poboček po celé republice. „V každé restauraci bychom do dvou let rádi nabídli služby takzvaného leadera péče o hosty. To bude člověk nebo více lidí, kteří budou zákazníkům pomáhat s tácy nebo budou po ruce rodinám a postarají se o děti,“ slibuje Rogacz.

Dalším velkým tématem bude rozvoz jídla. McDonald’s globálně spolupracuje se službou Uber Eats a stejně to bude i v Česku. Podle Rogacze by se měla služba objevit na tuzemském trhu nejspíš ještě letos, a pak s ní bude řetězec jednat o podmínkách.

Vlastní dopravu neplánuje. „My se chceme zaměřit na to, co děláme dobře, což je jídlo a rozvoz budeme určitě řešit s nějakou třetí stranou. S Uber Eats mají v zahraničí celkem pozitivní zkušenost,“ uzavřel Rogacz.

reklama