Tendr na roční propagaci Prostějova na sportovních a kulturních akcích vyhrála společnost TK Plus, které město letos za tyto služby zaplatí zhruba dva miliony korun. Novinářům to řekla primátorka Alena Rašková (ČSSD).

Dosavadní smlouva s marketingovou agenturou TK Plus, která za roky 2014 až 2017 od radnice dostala celkem 14 milionů korun, skončila loni. Ve firmě TK Plus má podíl vlivný sportovní manažer Miroslav Černošek.

reklama
reklama

O zakázku měli podle Raškové zájem dva uchazeči, vybrána nakonec byla agentura TK Plus. Zatímco předchozí smlouva na propagaci města byla uzavřena na čtyři roky, nyní radnice zvolila roční variantu.

"Je to proto, abychom k něčemu nezavazovali budoucí zastupitelstvo," uvedla Rašková, podle které by o budoucí podobě smlouvy na propagaci města mělo rozhodnout zastupitelstvo, které vzejde z podzimních voleb.

Podle primátorčiny náměstkyně Ivany Hemerkové (PéVéčko) bude Prostějov propagován na sportovních a kulturních akcích lokální, regionální i celostátní úrovně. "Bude tam znak města s popiskem," podotkla.

Radnice chce zajistit propagaci a reklamu Prostějova na sportovních a kulturních akcích, aby zvýšila povědomí o městě a přilákala do něj více turistů. Město od firmy TK Plus pravidelně dostává podrobné zprávy o návštěvnosti sportovních a kulturních událostí v České republice i zahraničí, na kterých je Prostějov propagován.

Při výběru dodavatele marketingových služeb v roce 2013 město první soutěž kvůli formálním nedostatkům zrušilo. Přihlásily se do něj firma Petarda Production z Ostravy, společnost TK Plus a místní občanské sdružení Pro Prostějov.

Opozice tehdy navrhla tendr zrušit a peníze rozdělit mezi více příjemců, avšak neuspěla. Opakované výběrové řízení nakonec vyhrála firma TK Plus.

Marketingová společnost TK Plus se specializuje především na pořádání sportovních a kulturních podniků. Mezi její hlavní aktivity patří tenisový turnaj UniCredit Czech Open a atletický mítink Zlatá tretra Ostrava.

Agentura se zaměřuje také na samosprávy. Kromě Prostějova firma TK Plus vyhrála také například zakázku Olomouckého kraje na propagaci regionu v tuzemsku a zahraničí v hodnotě 18 milionů korun. Agentura spolupracuje také s olomouckou radnicí.

Společnosti TK Plus v posledních letech výrazně klesaly tržby. Zatímco do roku 2008 každoročně vykazovala růst tržeb až na 267 milionů korun, poté se její tržby začaly snižovat. V roce 2015 pak agentura zastavila několikaletý pokles tržeb a její výnosy se meziročně zvýšily o 5,4 milionu na 105,9 milionu korun. Výsledky hospodaření TK Plus za roky 2016 a 2017 zatím nebyly zveřejněny.

reklama