Národní galerie (NG) vyhlašuje na druhý pokus soutěž na svou novou vizuální identitu. Výběrové řízení vyhlášené před třemi lety skončilo neúspěšně, NG ho zrušila.

Do nové soutěže vyzvala deset tuzemských grafických studií, mezi nimi třeba Studio Najbrt, Laboratoř Petra Babáka nebo studio Side2. ČTK to řekla mluvčí NG Tereza Ježková.

Výsledky soutěže galerie vyhlásí na začátku května. Cena za první místo, zakázku na zhotovení vizuální identity a licenci je 1,3 milionu korun.

reklama
reklama

Jednotlivé výstupy, které tvoří součást zakázky, bude NG dostávat postupně. Do konce srpna by měla mít grafický manuál a principy používání nové identity.

Návštěvníci NG by novou vizuální identitu mohli spatřit s kampaní před podzimní sezonou. Do poloviny příštího roku by změna měla být znát i na webu NG. Vedle zmíněných společností NG oslovila studia 2017 Designers, Breisky, Dynamo Design, Heyduk, Musil & Strnad, Markéta Steinert, Studio Petrohrad a Symbiont.

Ředitel NG Jiří Fajt soutěž na nové logo vypsal brzy poté, co do čela přední tuzemské sbírkové instituce nastoupil. Uváděl tehdy, že současné logo přestalo splňovat nároky moderního muzea výtvarného umění a je konzervativní a příliš historizující.

"Národní galerie v Praze je významnou národní institucí s více než 200 let dlouhou tradicí. Svou činností má však sloužit především současným a budoucím generacím a její komunikace by měla tuto skutečnost reflektovat. Potřebu jednotné, vizuálně silné a otevřené komunikace s návštěvníky si proto všichni uvědomujeme," uvedl Fajt.

Po neúspěchu při hledání nového loga se NG rozhodla spolupracovat se společností Czechdesign, jež se stará o rozvoj designu, podporuje české designéry a prosazuje uplatňování designu v praxi.

reklama