Coca-Cola uvádí na evropské trhy značku ledových čajů Fuzetea, které zatím prodávala v 52 zemích světa. I v českých obchodech se tak objeví zelený ledový čaj s příchutí manga a heřmánku, černý ledový čaj s příchutí citronu a citronové trávy nebo černý ledový čaj s příchutí broskve a ibišku. A také několik nízkokalorických variant.

„Chutě spotřebitelů se proměňují a lidé si přejí širší výběr nápojů,“ uvedl k tomu v oficiálním prohlášení Michal Blaško, marketingový ředitel společnosti Coca-Cola Česká republika a Slovensko.

Coca-Cola i u nás do konce loňského roku v rámci globální joint-venture s firmou Nestlé prodávala nápoje Nestea. Tento kontrakt však vypršel a Coca-Cole zůstala licence na výrobu a distribuci nápojů značky Nestea pouze v Kanadě, Španělsku, Portugalsku, Andoře, Rumunsku, Maďarsku a Bulharsku.     

Uvedení nové značky Fuzetea podpoří marketingová kampaň. Televizní spot určený pro celou Evropu se natáčel taky v České republice a objevuje se v něm mimo jiné pohled na meandry řeky Vltavy.

reklama
reklama

Čaje Fuzetea se budou vyrábět i v českém závodě Coca-Cola HBC v Praze–Kyjích. Konkrétně půjde o pět příchutí pro šestici zemí - Česko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Rakousko a Švýcarsko. V průběhu léta ale mohou nápoje z Česka zamířit do víc než 20 různých států.

Na českém trhu jsou ledové čaje Fuzetea dostupné v plastových lahvích o objemu 500 mililitrů a 1,5 litru a ve čtvrtlitrových skleněných lahvičkách.

Značka Fuzetea byla uvedena na trh v roce 2012 a dnes je jedním z nejrychleji rostoucích brandů v portfoliu Coca-Coly, který generuje obrat v řádu miliard dolarů.

Podle průzkumové agentury Nielsen u nás poklesla spotřeba ledových čajů o 3 procenta na úroveň 44,7 milionů litrů ročně. Porovnávaná období jsou prosinec 2015 až listopad 2016 oproti prosinci 2016 až listopadu 2017. Čeští spotřebitelé utratili za druhou uvedenou periodu za ledové čaje přes 741 milionů korun. To představuje, na rozdíl od spotřeby, výraznější nárůst o skoro 8 procent. 

reklama