1) Mohutnější využití umělé inteligence 

Chatboti a chytré našeptávače se budou dále rozvíjet. Díky tomu se v marketingu budou využívat stále častěji a lidé je budou přijímat jako přirozenou součást zákaznického procesu.

reklama
reklama

2) Pokračující automatizace marketingu

Zásadně se o slovo přihlásí chytré nástroje. Ty díky neustálému zdokonalování se dokážou ulehčit rutinní činnosti a zároveň je navzájem smysluplně propojovat. Například e-mailingové nástroje si budou notovat s analytickými nástroji a nástroji pro personalizaci obsahu.

3) Agresivnější cílení na děti a dospívající

Dospívající potomek v rodině často daleko více rozhoduje o nákupu než jeho rodiče. Ti se zhruba od 35 let začínají v inovacích, hlavně v těch v oblasti elektroniky, poněkud ztrácet.

4) Méně hesel, více biometrie

Přihlašování k zařízením nebo do self-care aplikací pomocí biometrických údajů, jako je například otisk prstu, je čím dál běžnější a bude i nadále.

5) Hlasové vyhledávání a jeho vliv na pozice stránek ve vyhledávačích

Hlasové vyhledávání je v zahraničí velký trendem, a byť je jeho přebírání v Česku zatím poměrně problematické, dá se očekávat jeho další rozvoj. Hlasové pokyny se od těch, které vyťukáme do klávesnic, poněkud liší. Na rozmach hlasového vyhledávání tedy bude potřeba připravit a lehce pozměnit zavedené SEO aktivity.

6) Personalizace & retargeting

Personalizovaná uživatelská zkušenost s webem nebo reklamní komunikací se už stala standardem. Výzvou roku 2018 bude jistě nové nařízení na ochranu dat GDPR, které možnosti sběru dat o uživatelích, ze kterých pak personalizovaná uživatelská zkušenost vychází, výrazně zpřísňuje.

7) Video

Videoformát zaujme v rámci obsahového marketingu ještě silnější úlohu. V digitálním marketingu se tak můžeme těšit zejména na prudký nárůst videoprezentací nebo videorecenzí produktů, virtuálních prohlídek apod.

8) Mikromomenty

Uživatelé budou stále častěji využívat možnosti reagovat na konkrétní část obsahu - článku, videa, podcastu nebo jiné formy sdělení - a v tom konkrétním okamžiku se budou komentáře nebo jiné reakce také zobrazovat ostatním uživatelům. A nejen jim, ale hlavně marketérům, kteří se pak data vytěžená z těchto mikromomentů budou muset naučit zapojovat do svých strategií.

9) Mikroinfluenceři

Značky si začínají uvědomovat, že klasický influencer s počty odběratelů v řádech statisíců bývá často méně důvěryhodný. Bude se tak daleko více sázet na respektované osobnosti, které mají co říci k danému oboru, byť jejich dosah nemusí být tak masivní.

10) Rozšířená realita

Pokemon Go tak trochu odvál čas, ale princip rozšířené reality byl tímto fenoménem jasně definován. Úspěch Pokemonu Go tak umetl cestu firmám, které mohou v rozšířené realitě najít další efektní způsob, jak přilákat svého zákazníka.

reklama