Penny Market je dalším obchodním řetězcem, který apeluje na to, aby se neplýtvalo potravinami. Už začátkem loňského roku například Tesco rozjelo kampaň Perfectly Imperfect, která upozorňovala na to, že i „nedokonale dokonalou“ zeleninu a ovoce bude Tesco dodávat na své pulty.

Společnost Penny Market chce zasvětit boji proti plýtvání celý letošní rok. V první vlně edukativní kampaně, která začíná 11. ledna, Penny Market ukáže dětem, že křivá zelenina a ovoce jsou hodnotné, skvěle chutnají a nemusejí se vyhazovat kvůli tomu, že nevypadají hezky.

„Do Penny přivážíme partu plyšáků, která nese název Neobyčejné kousky k nakousnutí, a tím navazujeme na prodej nestandardních kousků ovoce a zeleniny od českých farmářů v našich prodejnách. Zábavné plyšáky v podobě křivé a nevzhledné zeleniny a ovoce bude možné získat za body k nákupu,“ vysvětluje Zlata Ulrichová, manažerka strategického marketingu Penny Marketu.

reklama
reklama


Slogan kampaně zní „Nejsme nejhezčí, jsme k nakousnutí“. Plyšové figurky lze získat za body při nákupu od 29,90 korun. Kampaň podpoří také edukativní televizní reklama.

Zeleninu a ovoce nestandardních tvarů začal Penny Market do svých obchodů dodávat podle vlastních slov jako první tuzemský řetězec v roce 2016. Prodává je se slevou minimálně 10 procent. Zákazníci na výpěstky, které nesplňují estetická kritéria, prý reagovali skvěle a oblíbili si je.

Právě domácnosti plýtvají jídlem ještě více než obchody, jak konstatuje předsedkyně Potravinové banky Praha Věra Doušová. V průměru vyhodí každý Čech 80 kilogramů zdravotně nezávadných potravin za rok. „V roce 2014 byli Češi dokonce vyhlášeni největšími plýtvači potravin v Evropě. Plnou třetinu jídla, co nakoupí, tak české domácnosti vyhodí,“ říká Doušová.

Od roku 2013 se u nás snaží omezit plýtvání potravinami iniciativa Zachraň jídlo. Předloni rozjela podpisovou internetovou kampaň proti plýtvání potravinami s názvem Jsem připraven. Podpisy lidí, potenciálních zákazníků, měly přesvědčit supermarkety, že kupující mají zájem i o nevzhlednou plodinu. K dnešnímu dni se podařilo nashromáždit 11 746 podpisů.

reklama