Mileniálové, tedy lidé ve věku 15 až 25 let, finančním nedostatkem netrpí. Nespokojených se svou finanční situací je pouze 11 procent z nich. A dokonce 60 procent mladých má pocit, že vlastní vše, co si přejí. Vyplývá to z průzkumu, který si nechaly zpracovat agentury PR.Konektor a NMS Market Research.

Podle průzkumu dávají rodiče kapesné 73 procentům mileniálů do 20 let. Starší mileniálové, ve věku 21 až 25 let, dostávají od svých rodičů příspěvky jen ve 35 procentech případů. Obecně platí, že s výší kapesného je mládež spokojena. Dokonce 71 procent respondentů odpovědělo, že výše kapesného jim vystačí nebo dostanou ještě víc, než potřebují.

reklama
reklama

„Poměrně vysoká spokojenost s finanční situací souvisí také s tím, že si mileniálové přivydělávají na brigádách. Možná překvapí, že pracujících mladých lidí je 68 procent. Své děti k přivýdělkům vedou rodiče. Celých 84 procent svým dětem doporučuje, aby na brigády nebo jiné příležitostné práce chodily nebo si je alespoň hledaly,“ říká Kamil Kunc, client service manager výzkumné agentury NMS Market Research.

Více než polovina mileniálů (52 procent) nakupuje nejraději s přáteli. Pro zhruba stejný počet mladých lidí je nakupování druhem zábavy. Miléniálové jsou v případě nákupů nejčastěji ovlivněni kamarády (81 procent), odbornými recenzemi (78 procent) a rodiči (70 procent). Naopak úplně nejnižší vliv na rozhodnutí o koupi mají rozhlasové reklamy (16 procent), billboardy (22 procent), reklamy v tisku (24 procent) a názory známých osobností (25 procent).

„Názor rodičů je pro studenty nejdůležitější, pokud si vybírají například banku, školu nebo zaměstnání. Kamaráda se mileniál zeptá na tvrdý alkohol, parfém nebo mobilní telefon,“ doplňuje Kunc. Pro dnešní mladé lidi není ani tak důležité značkové oblečení jako to, aby mělo svůj vlastní styl. Značkové zboží není důležité pro 65 procent dotázaných.

Podobný průzkum provedla na vysokoškolských uchazečích i společnost Scio. Zapojilo se do něho 12 057 uchazečů o vysoké školy v rámci Národních srovnávacích zkoušek.

I u nich hrají při rozhodování o nákupu hlavní roli recenze, rodiče a kamarádi. Podle nich se rozhoduje 80 až 90 procent dotázaných. „Pouze 13 procent úspěšných vysokoškoláků se nechá nalákat na názor slavných osobností. Podobné je to i u televizní reklamy, která ovlivňuje jen 15 procent vysokoškoláků. Tyto výsledky naznačují v marketingu zcela nový trend a jak velké korporace, tak menší firmy se musí zamyslet nad cílením svého zboží. Televize, billboardové reklamy s velkými fotkami celebrit nebo rádio začínají být zkrátka out,“ tvrdí Vítek.

reklama