Nejoblíbenějším obchodníkem mezi českými zákazníky se počtvrté v řadě stala Ikea. Švédský řetězec s nábytkem je absolutním vítězem čtrnáctého ročníku soutěže Obchodník roku.

Dalšími vítězi v oborových kategoriích jsou například Kaufland, Deichmann, Alza nebo Tank ONO.

Výsledky vzešly z rozsáhlého průzkumu agentury GfK. Hodnotila se při něm spontánní znalost značky ("top of mind"), zda v obchodě respondenti nakupují, jak často a jak jsou spokojeni se sortimentem, kvalitou a přehledností nabídky.

reklama
reklama

Veřejnost zároveň v internetovém a mobilním hlasování rozhodla o držiteli Ceny veřejnosti. Největší podporu u hlasujících měl Lidl. S počtem 66 475 hlasů porazil druhou Ikeu a třetí Tetu. Celkově letos odevzdalo svůj hlas 114 072 spotřebitelů.

Svaz obchodu a cestovního ruchu dále vyhlásil Osobnost českého obchodu. Ocenění získává člověk, který podle organizátorů "výjimečným a pozitivním způsobem ovlivnil sektor obchodu či jeho část". Vítězem se stal Aleš Zavoral, zakladatel společnosti Alza.

Generálním partnerem soutěže je společnost Mastercard, hlavním partnerem je Moneta Money Bank.

Absolutní vítěz Ikea ČR
Obchodník s potravinami 1. Kaufland ČR
2. Lidl ČR
3. Globus
Obchodník s drogerií a parfumerií 1. Teta drogerie
2. DM Drogerie
3. Rossmann
Obchodník s oděvy a obuví 1. Deichmann
2. F&F
3. C&A
Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 1. Sportisimo
2. Decathlon
3. Nike
Obchodník s elektrem a elektronikou 1. Alza.cz
2. CZC.cz
3. Datart
Obchodník pro dům a zahradu 1. OBI
2. Hornbach
3. Eva.cz
Obchodník s nábytkem 1. Ikea ČR
2. Jysk
3. Kika
Čerpací stanice 1. Tank ONO
2. Shell
3. Benzina
Obchodník nejvíce doporučovaný zákazníky Ikea ČR
Cena veřejnosti Lidl ČR
Nový zákaznický zážitek Gran Moravia
Osobnost českého obchodu Aleš Zavoral

reklama